Minggu, 08 November 2015

Top 4 Tips Berkesan Cara Berhenti Berpeluh berlebihan

Top 4 Tips Berkesan Cara Berhenti Berpeluh berlebihan

Adakah anda mahu untuk menghentikan peluh berlebihan? Well, ia adalah salah satu sebab mengapa orang-orang yang menderita daripada itu berasa tidak selesa dalam perjumpaan sosial. Peluh berlebihan, yang juga dikenali sebagai hiperhidrosis, adalah isu kebersihan utama. Orang di seluruh dunia mengalami masalah ini dan menghadapi huru-hara yang setiap hari.

Ini menyebabkan seseorang itu hilang keyakinan dan harga diri. Masalahnya merupakan ancaman serius kepada kedua-dua kehidupan peribadi dan profesional pesakit. Ada beberapa cara yang berkesan yang kita boleh berjanji untuk menghilangkan masalah ini.

Cara Semulajadi - Pastikan badan yang sejuk; seseorang itu perlu minum air yang mencukupi supaya suhu badan kekal rendah. Walaupun orang itu akan keluar, mereka perlu membawa botol sejuk air dengan mereka untuk tujuan ini. Mengambil mandi sejuk juga sangat berkesan untuk mengekalkan badan yang sejuk. Jangan mengambil terlalu banyak tekanan dan cuba untuk tetap tenang sebanyak mungkin.

Acupuncture - Akupuntur adalah satu kaedah rawatan purba yang menggunakan jarum untuk merangsang atau menenangkan perkara utama pada badan. Melalui rawatan ini, badan menenangkan ke bawah yang membawa kepada perlembagaan yang kering.

Botox - Botox adalah cara lain untuk menyelesaikan masalah ini. Walau bagaimanapun, kaedah ini agak pedih. Orang itu hendaklah melawat pengamal selepas setiap empat bulan untuk rawatan dan setiap masa sekitar sepuluh hingga dua puluh tembakan disuntik. Kelenjar peluh disuntik dengan serum khas yang membantu menormalkan fungsi mereka.

Pembedahan - Jika pesakit mendapati tiada pilihan lain yang boleh digunakan, maka mereka boleh pergi untuk pembedahan. Rawatan ini agak mahal jadi ia mesti diambil kira hanya apabila semua pilihan lain gagal. Sama seperti semua pembedahan utama, pesakit ubat bius untuk mengganggu kelenjar yang mengawal berpeluh. Pembedahan ini dipanggil pembedahan torasik endoskopi. Ia boleh menyebabkan ancaman serius kepada kehidupan orang itu jika tidak dilakukan dengan betul oleh itu pilihan ini perlu dipertimbangkan sebagai pilihan terakhir jika semua yang lain gagal untuk menghentikan peluh berlebihan.

Saya tahu bagaimana sukar ia boleh memilih antara pilihan ini, tetapi saya pasti akan menasihati anda untuk menjauhkan diri dari pembedahan, kerana ia boleh menjadi cukup buruk kerana terdapat risiko yang terlalu banyak.

Sebaliknya apa yang perlu anda lakukan adalah merujuk kepada ubat semula jadi pada menyembuhkan hiperhidrosis. Terdapat banyak masa terbukti, kaedah berkesan bagaimana untuk melegakan simptom dan menghapuskan punca-punca yang berlebihan berpeluh sekali untuk semua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar