Minggu, 08 November 2015

Boleh Dedaun Zaitun Extract Bantuan Dengan Kolesterol?

Boleh Dedaun Zaitun Extract Bantuan Dengan Kolesterol?

Ekstrak daun zaitun boleh membantu dengan kolesterol bersama-sama dengan beberapa keadaan kesihatan yang lain. Apa yang membuatkan kolesterol sangat penting kerana ia adalah satu punca besar untuk nombor satu punca kematian di Amerika Syarikat? Adakah anda tahu apa punca nombor satu kematian itu? Nah, penyakit jantung dan kolesterol tinggi adalah punca utama penyakit ini. Sebenarnya ada dua jenis kolesterol, satu adalah HDL dan yang kedua ialah LDL.

Kolesterol LDL adalah hal-hal yang tidak sihat yang boleh menyumbat arteri. Jika arteri menjadi tersumbat ia boleh menyebabkan darah tidak dapat mengakses jantung, dan ini boleh mematikan otot jantung. Jika hati seseorang akan dimatikan walaupun untuk satu minit itu bererti bahawa setiap organ dalam badan tidak menerima oksigen dan setiap acuan organ. Seperti yang anda lihat jantung adalah organ yang amat penting.

Daun zaitun berasal dari tumbuhan dan salah satu daripada perkara-perkara yang ia terkenal dengan keupayaan untuk mengurangkan tekanan darah. Apabila tekanan darah yang tinggi ia boleh merosakkan dinding arteri dan menyebabkan bahagian dinding berbuka di luar dan ini juga boleh membawa kepada tersumbat. Dengan mempunyai tekanan kurang di dinding olive daun boleh menyumbang untuk menjaga penyakit jantung di teluk.

Cara lain tumbuhan ini boleh mengurangkan serangan jantung adalah bahawa ia boleh menurunkan tekanan darah yang boleh memberikan tekanan kurang pada jantung. Mempunyai hati yang lemah adalah salah satu cara serangan jantung boleh berlaku juga. Daun zaitun yang akhir sekali telah dikaitkan dengan menurunkan kolesterol kerana ia mempunyai bahan kimia yang dipanggil Oleuropin. Kimia ini mampu untuk mengurangkan kolesterol tidak baik manakala adalah LDL yang boleh menyebabkan tersumbat arteri. Juga kajian Tunisia mengesahkan dakwaan ini juga.

Herba ini juga boleh membantu seseorang yang mempunyai beberapa manfaat kesihatan yang bagus lain dan salah seorang daripada mereka memperbaiki sistem imun seseorang. Ia telah dilaporkan bahawa meminum daun zaitun boleh mengurangkan tempoh masa bahawa seseorang itu dijangkiti selesema atau virus sejuk. Sistem imun seseorang keseluruhan ini boleh ditingkatkan dengan ini menanam kesan yang bukan sahaja dapat membantu dalam melawan virus tetapi juga membantu dengan pencegahan.

Cara yang paling mudah seseorang boleh mendapatkan daun zaitun ke dalam diet harian mereka adalah dengan mengambil manusia yang dibuat tambahan. Malangnya tidak semua makanan tambahan adalah sama dan kerana terdapat begitu banyak pilihan dengan begitu banyak maklumat yang boleh menjadi satu cabaran apabila ia datang untuk membeli-belah untuk satu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar