Minggu, 08 November 2015

Makanan untuk Turunkan Kolesterol LDL Cepat

Makanan untuk Turunkan Kolesterol LDL Cepat

Pada masa ini, tiada siapa yang mungkin boleh menafikan populariti makanan diproses yang biasanya tinggi dalam trans-lemak. Terdapat juga masalah rangkaian makanan segera, yang menghidangkan makanan yang kaya dengan lemak yang tinggi dan kalori. Ini meningkatkan risiko lebih ramai orang dijangkiti penyakit kardiovaskular. Atas sebab ini rakyat perlu lebih berhati-hati apa yang mereka makan, terutama orang-orang yang mempunyai penyakit kencing manis, tekanan darah tinggi atau penyakit kardiovaskular. Setelah menyedari bahawa ada makanan yang telah meningkat masalah kolesterol LDL mereka, ramai kini telah mula menerima hakikat yang juga menyediakan makanan untuk menurunkan kolesterol LDL.

Walaupun memang ada banyak makanan yang tidak sihat di pasaran, terdapat nasib baik makanan yang akan membantu anda mengekalkan tahap kolesterol yang rendah. Makanan ini biasanya kaya dengan tinggi Density Lipoprotein atau kolesterol baik. HDL adalah salah satu nutrien yang paling penting untuk badan kita. Salah satu sebab adalah kerana baki HDL dan merendahkan ketumpatan rendah Lipoprotein, atau kolesterol tidak baik, dan oleh itu mengurangkan kesannya pada badan.

Ini akan seterusnya mengurangkan peratusan orang membangun aterosklerosis (plak membina-up dalam arteri utama). Dalam usaha untuk membantu anda menjaga hati anda di sini adalah beberapa contoh makanan yang sangat baik yang kaya dengan kolesterol baik, untuk menurunkan kolesterol LDL.

Hubungan antara HDL dan kolesterol LDL adalah peramal yang terkenal kemungkinan risiko penyakit kardiovaskular. Malah kini terdapat banyak penyelidikan untuk membuktikan bahawa dengan mengambil kira penyakit jantung koronari bahawa paras HDL yang peramal yang lebih penting daripada risiko CHD, tidak kira sama ada paras LDL yang tinggi atau rendah.

Jadi, jika anda bersedia untuk menukar diet anda dan cuba makanan kolesterol yang rendah, di sini adalah beberapa makanan yang akan membantu untuk menurunkan kolesterol dengan cepat: -

Ikan, khususnya jenis torpedo berbentuk gelap kaya dengan Omega 3 asid lemak. Ini membantu untuk kolesterol LDL dan trigliserida tahap yang lebih rendah di dalam darah. Selain daripada ini, ia membantu dalam berkesan meningkatkan tahap HDL kolesterol dan pada masa yang sama mengurangkan tahap kolesterol LDL. Persatuan Jantung Amerika telah disokong fakta ini dengan mencadangkan bahawa setiap orang mempunyai sekurang-kurangnya 2 hidangan ikan setiap minggu. Ikan dengan sumber terbaik Omega 3 asid lemak adalah sardin, salmon, mackerel, herring dan trout. Jika doktor anda telah didiagnosis dengan membawa suatu tahap trigliserida yang tinggi dan anda tidak makan ikan, ia adalah disyorkan untuk mengambil 2-4 g makanan tambahan minyak ikan setiap hari, di bawah pengawasan doktor anda.

Oat kaya dengan serat larut. Ini jenis serat adalah unik kerana ia boleh menurunkan tahap kolesterol LDL tanpa menjejaskan kolesterol HDL. FDA telah diberi kebenaran dakwaan kesihatan mengenai produk oat. Penyelidikan telah membuktikan bahawa anda memerlukan purata 5-10 gram serat setiap hari untuk menurunkan paras LDL sebanyak 5%. Apabila anda makan satu mangkuk oatmeal, anda boleh mendapatkan hampir 3 gram serat harian anda.

Kacang kaya dengan tak tepu dan poli tak tepu lemak, serat dan Vitamin E. Nutrien ini semua boleh membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol yang tidak baik. FDA diluluskan walaupun walnut, pistachios, kacang pain, pecans, kacang tanah, kacang hazel dan badam kacang yang boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Anda hanya perlu pengambilan kira-kira 1.5 auns kacang setiap hari untuk mendapatkan manfaat, tetapi perkara yang besar adalah lebih banyak anda mengambil lebih besar manfaat untuk tubuh. Ingat kacang mentah tidak menggemukkan dan asid lemak perlu yang terkenal untuk mengurangkan lemak badan.

Sterol tumbuhan yang biasa terdapat dalam tumbuhan, mempunyai keupayaan untuk melambatkan penyerapan kolesterol ke dalam badan. Apabila anda makan sekurang-kurangnya 2 hidangan jenis makanan yang mengandungi sterol tumbuhan di dalamnya, ia boleh membawa kepada hampir 10-15% pengurangan dalam tahap LDL dalam tubuh anda. Beberapa contoh makanan dengan sterol tumbuhan termasuk jenis khas jus oren, marjerin dan cookies. Produk-produk ini bekerja kerana molekul beta-sitosterol dengan sterol tumbuhan yang sama dengan molekul kolesterol. Walau bagaimanapun, molekul beta-sitosterol adalah lengai di dalam badan dan tidak boleh diserap. Apabila diambil dalam makan dengan mana-mana kolesterol lain, lemak jahat disekat daripada diserap oleh sistem pencernaan.

Produk soya dan soya boleh membantu untuk mengurangkan tahap kolesterol dalam badan kerana ia mengandungi lemak poli tak tepu, vitamin dan mineral yang mempunyai hubungan dengan merendahkan kolesterol proses dalam badan. Walaupun belum diakui sebagai bantuan yang terbukti dalam menurunkan kolesterol, soya masih tambahan yang sihat untuk makanan anda dan boleh digunakan sebagai pengganti yang sihat untuk daging, yang mengandungi kandungan yang tinggi lemak tepu.

Kesimpulannya, semakin banyak bukti yang sedang digali mengenai kuasa perubatan makanan sehari-hari. Adakah kesihatan anda nikmat dan kepercayaan terhadap kuasa penyembuhan makanan untuk kolesterol LDL yang lebih rendah, dan pada masa akan datang bukan sahaja akan kamu telah mengalahkan penyakit anda, tetapi anda akan melakukannya secara semula jadi dengan mengambil yang jauh lebih rendah dadah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar