Minggu, 08 November 2015

Makanan Boleh Bantu Anda Meningkatkan Tenaga Tanpa Kafein

Makanan Boleh Bantu Anda Meningkatkan Tenaga Tanpa Kafein

Apabila anda penat, ia adalah semula jadi untuk merebut untuk secawan kopi, tetapi anda boleh meningkatkan tenaga tanpa kafein? Jawapannya adalah ya, tetapi ia hanya sementara. Kafein adalah perangsang yang indah, yang boleh memberikan sedikit "pick-me-up" apabila anda perlu angkat, tetapi ia juga boleh membuat anda lebih letih dalam jangka masa panjang dengan mengganggu kitaran tidur anda. Bergantung kepada minuman berkafein sepanjang hari dijamin untuk membuat anda mengalami masalah untuk tidur, dan juga kesan-kesan kesihatan jangka panjang pada badan anda. Orang memandang rendah betapa kuat kafein boleh dan mereka membayar harga yang besar dengan berbaring di atas katil dengan mata mereka terbuka apabila ia adalah masa untuk berehat, menjadikan mereka lebih letih keesokan harinya kerana kekurangan tidur malam sebelumnya.

Berita baik adalah bahawa anda boleh meningkatkan tenaga tanpa kafein, dengan memberi perhatian kepada apa yang anda makan sepanjang hari. Sebagai permulaan, ponteng sarapan adalah mutlak tidak-tidak jika anda sedang mencari untuk sentiasa berwaspada dan bertenaga sepanjang hari. Badan anda memerlukan bahan api yang berkualiti untuk kuasa anda melalui keperluan mendesak anda hadapi di rumah atau tempat kerja, dan meraih yang donat atau muffin adalah seperti meletakkan air di dalam tangki gas kereta anda. Fikirkanlah cara ini - jika anda tidak makan sejak makan malam, maka anda kehabisan pintu pada waktu pagi tanpa memberi badan anda beberapa sumber tenaga berkualiti, sejauh mana yang boleh anda mungkin mendahului kamu merasa kesan tenaga yang rendah dan keletihan ? Sama seperti anda tidak akan mengharapkan kereta anda untuk membawa anda jauh tanpa gas, anda tidak boleh mengharapkan badan anda untuk melaksanakan tanpa bahan api yang diperlukan yang diperlukan untuk beroperasi dengan berkesan.

Tetapi jangan merebut untuk donat yang hanya lagi. Anda tidak boleh mengambil sahaja apa-apa jenis makanan dan mengharapkan ia membantu anda mendapatkan sepanjang hari. Makanan ringan bergula mungkin memberi lonjakan tenaga yang cepat, tetapi anda akan kemalangan pada hari yang sama, dijamin. Dalam masyarakat ini serba cepat, ia adalah menakjubkan untuk melihat apa yang orang makan pada awal hari kerja mereka, hanya untuk mendapatkan mereka melalui. Santapan pertama mereka pagi, jika makan apa-apa pun, adalah semua gula. Pemakanan, jenis makanan yang telah terbukti memberi lonjakan tenaga jangka pendek cepat, diikuti oleh kerosakan bertenaga sangat besar. Bijirin manis, kuih-muih, bagel dan muffin adalah pilihan yang sangat buruk apabila cuba untuk memberi tenaga kepada badan anda tanpa minuman berkafein. Orang merebut untuk makanan ini kerana mereka boleh makan mereka dalam pelarian, tetapi mereka perlu meluangkan masa untuk makan sarapan yang sihat, untuk memulakan hari mereka dengan sempurna.

Jadi, apa makanan yang anda perlu makan apabila cuba untuk meningkatkan tenaga tanpa kafein? Yang penting adalah bukan sahaja makanan, tetapi gaya makan juga. Buah-buahan dan sayur-sayuran, digabungkan dengan sumber maklumat yang protein seperti telur, daging tanpa lemak, kacang, dan mentega kacang, memberi bahan api yang tahan lama yang akan berlangsung sepanjang hari. Protein dicerna lebih perlahan dan oleh itu, memberikan tenaga lebih konsisten daripada gula tinggi / kemalangan berpengalaman dengan makanan ringan bergula. Kunci penting adalah untuk menjaga gula darah yang konsisten dengan memakan jumlah yang kecil setiap beberapa jam. Anda akan melakukan yang terbaik dengan sumber tenaga yang berterusan, jadi setiap beberapa jam mempunyai segenggam kacang atau mentega kacang di atas sekeping buah-buahan. Protein membantu anda meningkatkan tenaga tanpa kafein, dan apabila dimakan secara konsisten sepanjang hari, ia memberi badan anda sumber bahan api yang berterusan yang diperlukan untuk mendapatkan anda sepanjang hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar