Minggu, 08 November 2015

Bio-Energy - Pengenalan kepada Bi-Aura Therapy

Bio-Energy - Pengenalan kepada Bi-Aura Therapy

'Bi-Aura' adalah nama yang diberikan kepada terapi tenaga diperkenalkan kepada UK oleh Maire Dennhofer pada tahun 1995 untuk membezakannya daripada terapi bio-tenaga lain. Ia adalah terapi berasaskan bio-tenaga di mana pelajar dilatih untuk mencari tersumbat dalam aura pelanggan, mengeluarkan mereka melalui teknik tangan tertentu digabungkan dengan visualisasi dan niat dan, dalam berbuat demikian, membolehkan tenaga positif baru untuk mengalir ke dalam tenaga kawasan kekurangan . Terapi ini menggalakkan pelanggan untuk menyembuhkan / sendiri beliau dengan memulihkan aliran tenaga yang seimbang di sekitar medan tenaga pelanggan.

Apabila kita mengalami trauma mental, fizikal atau emosi dalam hidup mereka boleh meninggalkan kesan mendalam, kadang-kadang tidak kelihatan, dalam bidang tenaga kita. Jika dibiarkan tanpa dibersihkan untuk cukup lama, mereka mula membentuk sekatan yang nyata dalam penyakit mental atau fizikal.

Tujuh chakra utama badan menyerupai berputar roda dan bertindak sebagai penerima tenaga, penjana dan transformer. Chakra membekalkan tenaga ini untuk semua organ-organ yang berbeza, otot dan tisu badan kita. Adalah dipercayai bahawa jika tujuh chakra dibuka dengan tenaga mengalir dengan bebas di seluruh badan maka kita perlu mempunyai kehidupan yang baik, sihat dan seimbang. Apabila tenaga ini menjadi disekat ia perlu ditarik keluar daripada chakra dan dibersihkan dari aura, manakala menggambarkan apa-apa lebihan, tenaga toksik sedang diubah menjadi 'cahaya putih' kerana ia dihanyutkan. Pengamal Bi-Aura memuat cookies khusus pada setiap chakra selepas mengumpul tenaga di sana atau meningkatkan kekerapan tenaga ini disekat ke atas untuk chakra lain dan, dengan mencerahkan dengan cara ini, menarik keluar dengan lebih mudah.

Terapi Bi-Aura adalah terutamanya terapi bukan sentuhan sebagai pengamal bekerja dengan pergerakan dan transformasi medan tenaga pelanggan: tenaga berlebihan nyahhalang dan tenaga di mana terdapat tenaga kekurangan, semua ke arah mencapai keseimbangan dalam aura dan akibat baik mental dan fizikal kesihatan.

Bi-Aura di lokasi strategik diamalkan pada pelanggan dalam empat sesi. Ini adalah kerana terdapat empat peringkat yang jelas bahawa pelanggan mungkin mengalami sebelum mereka dikembalikan dengan kesihatan yang lebih baik.

Tujuan sesi pertama adalah untuk memecahkan kitaran keuzuran bahawa pelanggan adalah terperangkap dalam, untuk menghentikan sekatan daripada mendapat apa-apa lebih berakar umbi dalam bidang tenaga daripada mereka sudah berada.

Tujuan sesi kedua adalah untuk mengambil pelanggan melalui fasa 'detoxing' di mana mereka keluar dari zon selesa bagi keadaan kurang sihat dan tenaga mereka beralih daripada ketidakseimbangan kerana ia membolehkan pergi keterlaluan dan mengambil tenaga di mana ia memerlukannya. Ini menyediakan pelanggan untuk perubahan dan dia / dia mungkin mengalami ini sebagai masa pergolakan emosi dan fizikal akibat daripada rasa tidak sihat kerana mereka melepaskan toksin dan sisa tersumbat yang boleh telah berada di sana selama bertahun-tahun. Ini boleh menjadi saat penting sebagai pelanggan memutuskan sama ada untuk meneruskan rawatan atau kembali ke zon selesa mereka. Ia adalah penting pada masa ini bagi pengamal untuk memujuk pelanggan berapa banyak ia adalah untuk manfaat / beliau untuk meneruskan untuk kursus penuh rawatan. Ia adalah penting bahawa pelanggan tidak dibiarkan seperti yang belum selesai 'akhir longgar selepas sesi ini dalam kes mereka masih detoxing dan tersumbat belum dikeluarkan sepenuhnya dan dengan itu meninggalkan mereka dalam tekanan lanjut mental atau fizikal.

Tujuan sesi ketiga adalah untuk mula memberi tumpuan kepada mengimbangi aliran tenaga di seluruh tubuh dan aura sebagai penyingkiran toksin hendaklah lengkap dengan peringkat ini.

Peringkat keempat dan terakhir (melainkan jika ia adalah jelas bahawa pelanggan memerlukan terapi yang lebih intensif untuk sedikit lebih lama) adalah tentang mengekalkan seimbang, medan tenaga mengalir bebas dan individu sihat berbangkit. Adalah penting untuk akhirnya telah berpindah pelanggan sehingga tahap yang lebih tinggi kesihatan dan telah menetapkan pelan tindakan untuk kesihatan yang lebih baik dalam matriks tenaga mereka.

Latar belakang perubatan pelanggan, kesejahteraan dan peribadi matlamat fizikal dan emosi untuk sesi direkodkan pada awal sebelum sesi pertama. Kemudian, selepas sesi terakhir, rakaman maklum balas pelanggan adalah penting untuk menilai apa manfaat kesihatan yang telah dicapai oleh pelanggan dan juga bagaimana pengamal dinilai dan disahkan mereka di sepanjang jalan untuk rekod peribadi mereka juga. Pelanggan tetap berpakaian sepenuhnya sepanjang sesi dan adalah lebih baik jika pelanggan melawat persekitaran pengamal sebagai suasana yang biasa dengan tenaga yang lebih tinggi getaran pengamal.

Pengamal umumnya merenungkan dan mengamalkan Qui Gong untuk mencapai dan mengekalkan tahap kesedaran tenaga yang lebih tinggi untuk membuang tenaga negatif dan untuk menjana tenaga positif terhadap pelanggan. Bilik ini terbaik yang disediakan oleh tenaga suasana yang menggunakan aroma yang menenangkan dan muzik, lilin dinyalakan dan memulakan sesi dengan mudah latihan Qui Gong bagi meningkatkan lagi tenaga pelanggan dan pengamal pra-sesi.

Setiap orang adalah berbeza dan boleh bertindak balas dengan pelbagai kepada kesan Bi-Aura. Orang yang mempunyai penyakit jangka panjang boleh mempunyai pelaburan di tinggal sakit, beberapa peribadi pay-off kerana ingin kekal dalam zon selesa mereka bagi keadaan kurang sihat. Bagi orang-orang lain yang boleh menjadi benar-benar mengubah hidup. Namun, bagi orang lain ia hanya boleh membawa rasa keamanan dan kesejahteraan yang masih mungkin hanya apa yang mereka perlukan.

Teori bahawa orang perlu mahu menukar masih benar tetapi Bi-Aura adalah baik untuk mempunyai kesan lanjutan dalam semua bidang kehidupan seseorang tidak sedar.

Sebagai contoh, jika seorang pengamal adalah untuk bekerja pada sakit di kaki seseorang iaitu kawasan cakra akar dan dikeluarkan sekatan tenaga dalamnya, maka orang itu akan berjalan lebih baik yang kemudiannya akan memberi tenaga kepada chakra suci di atas, yang berkenaan dengan sifat berubah-ubah pergerakan; yang, seterusnya, akan memberi kesan kepada plexus chakra solar di atas yang berkenaan dengan motivasi dan transformasi sebagai orang yang kemudiannya akan berasa lebih bercita-cita tinggi dan dapat memenuhi cabaran hidup; ini, seterusnya, akan mengangkat apa-apa kemurungan daripada chakra jantung di atas itu dan orang yang mungkin akan berkaitan dengan orang lain dalam cara yang lebih suka bergaul kindlier dan sebagainya ia akan pergi, perkara semakin baik dan lebih baik, fizikal dan emosi.

Peralihan tenaga yang disebabkan oleh penyingkiran tersumbat tenaga chakra yang lebih rendah menyebabkan imbangan tenaga berlebihan atau kekurangan dalam chakra di atas untuk semula shuffle kepada yang lebih baik sebagai tenaga kerja ke arah chakra mahkota dan pencapaian diri kita lebih tinggi dan tempat di dalam dunia sebagai, individu pencerahan yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar