Minggu, 08 November 2015

The Power of Nature dalam Menyembuhkan Penyakit

The Power of Nature dalam Menyembuhkan Penyakit

Adakah anda pernah menonton Man saluran Discovery vs Wild? Bear Grylls adalah contoh yang sempurna seorang lelaki yang amat menghormati alam semula jadi. Ia mempercayai semua alam semula jadi dan menggunakan beliau menguntungkannya. Alam mempunyai sistem, anda boleh mendengar dan hidup atau anda boleh mengabaikan beliau dan mati.

Gempa bumi, tsunami, taufan, banjir, adalah sebahagian daripada kemurkaan alam semula jadi turun ke atas orang-orang yang mendakwa diri mereka sebagai tuan alam semesta. Kami disalahgunakan bumi begitu banyak yang kita menanggung akibatnya. Sama seperti diri kita sendiri, badan kita adalah alam semesta kita yang kadang-kadang kita menyalahgunakan badan kita secara sedar atau tidak bahawa kita akhirnya dijangkiti penyakit yang dahsyat.

Jika anda mau diperingatkan, alam semula jadi dan pada setiap masa yang disediakan, anda akan mungkin untuk terus hidup. Alam sendiri memberikan kita alat yang kita perlukan untuk hidup. Kita hanya perlu diterokai.

Semua tiruan tidak tahan terhadap alam semula jadi termasuk ubat-ubatan dan rawatan penyakit dengan beberapa pengecualian dalam beberapa kes. Seperti yang kita tahu, kebanyakan dadah sintetik dan boleh menghasilkan kesan sampingan dan dalam beberapa kes kesan sampingan yang teruk dan seperti yang kita telah akhirnya mula menyedari bahawa ubat-ubat herba dan semula jadi adalah lebih berkesan dan tidak mempunyai atau kesan sampingan yang sangat sedikit.

Anak saya ketika berusia 3 tahun mengalami radang paru-paru ringan yang doktor letupan dia dengan antibiotik tetapi selepas rawatan sebulan, ia seolah-olah bahawa ia hanya menjadi lebih teruk keadaannya. Seorang wanita di Keuskupan kami yang belajar perubatan herba kepada kita untuk mendapatkan Kava palsu pula, dihangatkan di dalam nyalaan terbuka membalut ia di belakang dan dadanya dan berdaun semalaman.

Setiap pagi daun begitu kering dan rapuh yang mereka benar-benar remuk dengan sentuhan. Selepas 5 hari rawatan, tidak ada kesan radang paru-paru dan anak saya telah kembali pada telatah lamanya. Dan ia mempunyai kos apa-apa.

Ambil sebagai contoh Minyak Tree Ben. Ia adalah salah satu produk yang paling nutrien dari alam semula jadi. Ia mempunyai 17 kali kalsium dalam susu, 15 kali kalium dalam pisang, 25 kali besi dalam bayam, 4 kali karotena dalam lobak merah dan ½ kali ganda vitamin C dalam oren.

Manfaat kesihatan Ben Tree Oil terbukti adalah menurunkan tekanan darah, menormalkan talian gula darah, mencegah gout, mengurangkan sakit dan bengkak (yang chew nenek kita dan meletakkannya di dalam luka kami) mengawal kolesterol tidak baik, menghalang jantung dan penyakit buah pinggang, mencegah tanda awal penuaan dan sarat dengan 46 antioksidan. Apa lagi yang boleh anda minta dalam sebuah kilang yang sangat biasa dan rendah hati?

Ubat-ubat herba dan semula jadi adalah dianggap hari ini satu kuasa yang berpengaruh. Ia boleh bersaing walaupun dengan ubat-ubatan sintetik terbaik dan akan keluar sebagai pemenang akhirnya.

Begitulah kuasa alam yang kita tidak boleh mengabaikan, yang kita tidak mempunyai pilihan tetapi untuk mendengar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar