Minggu, 08 November 2015

Borang Chiropractic Itu Puaskan Medicare anda Kewajipan Dokumentasi

Borang Chiropractic Itu Puaskan Medicare anda Kewajipan Dokumentasi

Tidak seperti cuba untuk membuka kunci algoritma carian Google, ia juga diketahui apa Medicare dan syarikat insurans mahu (dan mengharapkan) dalam dokumentasi yang mewajarkan tuntutan bayaran balik anda. Hakikat bahawa banyak ahli tulang mengabaikan untuk memenuhi keperluan ini terbukti dengan 1) semakin gagal audit selepas kajian dan mereka kembali beribu-ribu dolar, dan 2) nombor membimbangkan tuntutan dipotong atau dinafikan untuk kekurangan "keperluan perubatan." Mengubah trend ini bermula dengan dokumentasi yang lebih baik.

Malangnya, ramai ahli tulang menggunakan koleksi kain-tag tangan-me-down bentuk kiropraktik bahawa mereka mendapat pada satu seminar tahun lalu. Lebih buruk lagi, mereka menganggap bahawa nota kad perjalanan mereka adalah mencukupi untuk membuktikan dibayar untuk penjagaan mereka sejak cek dari syarikat insurans terus muncul. Kebenaran yang menyakitkan akhirnya muncul selepas mereka diminta untuk menyerahkan sedozen fail untuk pemeriksaan lebih dekat kepada juruaudit bertauliah yang cepat menemui beberapa peninggalan atau pelanggaran lain.

Dan ketika anda tidak boleh berbuat apa-apa sebelum ini, bermula hari ini anda boleh mula mengumpul maklumat yang memenuhi keperluan Medicare kiropraktik anda dan harapan syarikat insurans. Ia bermula dengan bentuk pengambilan pesakit baru yang digunakan untuk mengumpul sejarah kesihatan dan keterperincian aduan semasa mereka mereka.

Borang Pengambilan Chiropractic

Jelas sekali anda akan mahu untuk mengumpul maklumat demografi, nombor polisi mana-mana syarikat insurans dan maklumat perhubungan pesakit. Selain sejarah penyakit semasa, pastikan untuk mengumpul maklumat tentang keupayaan mereka untuk menjalankan "aktiviti kehidupan harian" supaya anda mempunyai asas untuk membuktikan peningkatan fungsi asas untuk membuktikan keperluan perubatan. Oh, dan mengekalkannya pendek. Pesakit akan dapat menyiapkan kertas kerja mengakui anda dalam 10 minit atau kurang.

Borang Peperiksaan Chiropractic

Selepas mengkaji bentuk pengambilan kiropraktik dengan pesakit semasa perundingan dan pesakit seolah-olah menjadi calon kiropraktik yang baik, anda akan mahu untuk menjalankan pemeriksaan fizikal, ortopedik, saraf dan kiropraktik menyeluruh. Anda akan merekodkan penemuan anda pada borang pemeriksaan yang sesuai yang sesuai dengan 1997 CMS Penilaian dan Pengurusan Garis Panduan Dokumentasi untuk pakar otot.

Chiropractic Borang Kod Diagnosis

Anda mestilah memberikan penemuan anda kod diagnosis khusus untuk setiap kawasan yang anda mahu untuk merawat, berasaskan kepada ICD-9 kod. Menggunakan satu bentuk diagnosis kiropraktik, membolehkan kod kiropraktik yang paling biasa digunakan mengikut jenis tisu. Ini akan memudahkan keupayaan anda untuk menghubungkan pelan rawatan pesakit untuk diagnosis anda. Berikan kod yang betul! Kesilapan di sini boleh mendapatkan anda dalam air panas dengan papan anda dan akan mengurangkan bayaran balik anda.

Chiropractic Borang Pelan Rawatan

Bagaimana anda mencadangkan untuk membantu pesakit? Hanya mula menyesuaikan diri dan mengharapkan keajaiban kiropraktik? Jika idea anda pelan penjagaan adalah tiga kali seminggu selama empat minggu, diikuti dengan dua kali seminggu selama empat minggu, dan lain-lain, dan anda mengesyorkan perkara yang sama untuk hampir setiap orang penyabar dan jig terpulang! Ini satu saiz untuk semua pendekatan tidak lagi akan berfungsi. Gunakan Rawatan kiropraktik Borang Pelan yang termasuk matlamat fungsi tertentu dan ukuran keberkesanan rawatan.

Borang Nota SOAP Chiropractic

Ringkasnya, kebanyakan ahli tulang tidak mengumpul maklumat yang betul pada setiap lawatan, atau ia begitu berulang-ulang untuk mencadangkan kekurangan perhatian atau akauntabiliti. Apabila Medicare dan syarikat insurans mencari jalan untuk mewajarkan memotong tuntutan anda, mereka sering bermula di sini. Dan berhak demikian. Ramai ahli tulang membenci keperluan laporan dan nota SOAP mereka dgn berkilau yang tidak lengkap dan gagal untuk mencadangkan bahawa pesakit membuat kemajuan. Adalah nota SOAP semasa anda lengkap?

Borang Penilaian Chiropractic

Pada masa-masa berkala yang berpatutan anda perlu menilai semula pesakit dan kemajuan mereka. Prosedur ini adalah satu kewajipan automatik dan membuat anda bertanggungjawab kepada pelan rawatan anda. Anda akan mahu menggunakan satu bentuk kiropraktik yang melaporkan kemajuan Ketua aduan pesakit dan juga menempatkan pesakit kembali mengalami penyakit yang berulang atau satu isu kesihatan yang baru. Adakah anda?

Borang Pelepasan

Jika anda membuka kes, anda perlu menutup kes itu. Tanggapan bahawa anda boleh morph penjagaan pesakit ke dalam beberapa jenis penjagaan sokongan atau penyelenggaraan dan mengharapkan syarikat penerbangan untuk mengambil tab adalah salah satu kesilapan terbesar tulang pelancong. Terutama dengan pesakit Medicare. Mengharapkan bayaran balik untuk lawatan penyelenggaraan sekali-a-bulan tidak akan mengurangkan sama ada. Adakah anda mempunyai satu bentuk pelepasan yang secara rasmi menutup episod penjagaan akut? Jika tidak, dapatkan satu!

Borang penyelenggaraan Penjagaan

Mari kita andaikan bahawa anda telah diselesaikan gejala yang paling jelas pesakit dan anda telah berakhir kewajipan pihak ketiga membayar untuk penjagaan mereka. Bagus. Lebih baik lagi, pesakit memilih untuk membayar untuk penjagaan sokongan berterusan daripada poket mereka sendiri. Tanggungjawab dokumentasi anda tidak lebih. Merekodkan pemerhatian subjektif mereka, corak subluxation nonsymptomatic dan kawasan anda telah diselaraskan.

Keperluan ini tidak munasabah atau berubah-ubah. Jika jadual telah bertukar dan anda diminta untuk membayar balik untuk perkhidmatan yang orang lain telah menyampaikan, anda akan mahu justifikasi yang sama dan bukti keberkesanan juga.

Walaupun sesetengah percaya Era Insurance di belakang kita, yang benar adalah terdapat wang insurans yang mencukupi disediakan untuk rawatan episod jika kertas kerja kiropraktik anda mengumpul maklumat penting yang syarikat insurans wajar harapkan. Jika anda mahu sekeping, ia adalah tanggungjawab anda untuk menggunakan borang kiropraktik hak untuk mengumpul data dan membuktikan bahawa apa yang anda lakukan adalah membuat perbezaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar