Minggu, 08 November 2015

Mengurangkan peluang anda untuk Cancer Membangunkan - Termasuk Omega-3 Dalam Diet Anda

Mengurangkan peluang anda untuk Cancer Membangunkan - Termasuk Omega-3 Dalam Diet Anda

Ia adalah satu fakta yang terkenal sebagai bahawa makan makanan tertentu boleh mengurangkan peluang anda mendapat kanser. Terdapat data yang menunjukkan gambar-sebatian kimia dalam buah-buahan sitrus pertumbuhan tumor blok dengan tindakan langsung kepada sel-sel kanser, menyekat keupayaan mereka untuk membiak. Kajian yang dijalankan di bahagian-bahagian yang berlainan di dunia telah berjaya menunjukkan hubungan antara penggunaan limau dan penurunan risiko beberapa jenis kanser; dan amat meyakinkan dalam kes kanser saluran penghadaman seperti mulut, larnyx, serta kanser perut; di mana penurunan sebanyak 40-50% diperhatikan.

Buah-buahan sitrus adalah satu bentuk yang sangat baik vitamin C, tetapi mereka juga membekalkan badan dengan beberapa anti-kanser sebatian photo-kimia. Sebatian banyak hadir dalam akta buah-buahan secara langsung pada sel-sel kanser, berhenti perkembangan mereka. Mereka juga boleh memberi manfaat sebagai anti-radang. Pengambilan buah-buahan sitrus setiap hari adalah cara yang mudah dan berkesan untuk menambah semangat untuk diet anda dan juga mengurangkan peluang anda mendapat kanser.

Wain merah mengandungi Polyphenols yang terdapat terutamanya dalam kulit dan biji anggur. Wain merah mengandungi beratus-ratus polifenol; tetapi "resveratrol" adalah salah satu yang sedang menarik minat yang paling besar sebagai molekul yang bertanggungjawab untuk manfaat kesihatan yang berkaitan dengan penggunaan sederhana wain merah. Polifenol lain yang hadir dalam wain merah menggalakkan kesihatan yang baik; tetapi keputusan yang diperolehi mengenai potensi anti-kanser resveratrol yang menakjubkan, dan sebab ia telah mendapat perhatian dalam tahun-tahun kebelakangan ini. Resveratrol telah mempunyai ujian penting yang membuktikan bahawa ia merendahkan peluang anda untuk mendapat kanser.

Kadar kematian yang lebih rendah yang diperhatikan dalam penduduk yang kerap mengambil wain merah dalam jumlah yang sederhana dan dipercayai berkaitan dengan memanjangkan hayat sel kerana resveratrol. Kita tahu bahawa resveratrol mempunyai kesan yang baik pada sistem kardiovaskular dan perlindungan yang ia mampu melawan kanser serta keupayaan untuk memanjangkan hayat sel itu. Ia juga boleh menjadi salah satu daripada molekul yang terbaik yang berasal dari makanan yang menawarkan pelbagai kebaikan untuk kesihatan manusia.

Omega 3 seperti Lemak Itu Adakah Baik Untuk Anda.

Omega-3 dan Omega-6 dikenali sebagai asid lemak perlu. Badan kita tidak berupaya untuk membuat mereka sendiri; jadi mereka mesti dibekalkan oleh diet. Omega -6 adalah lebih banyak dalam diet moden kita. Kami mencari mereka dalam daging, telur, sayur-sayuran dan juga dalam minyak sayuran dan mereka menyediakan tubuh dengan asid linoleik.

Bekalan yang mencukupi asid lemak Omega-3 nampaknya lebih sukar untuk mendapatkan dalam diet kita. Ketidakseimbangan disebut-sebut memihak kepada asid omega-6 lemak yang boleh bertanggungjawab untuk menyebabkan penyakit kardiovaskular dan kanser. Yang banyak omega-6 juga memainkan peranan dalam menyebabkan keradangan.

Meningkatkan pengambilan omega-3 sambil mengurangkan bahawa omega-6 akan mengurangkan risiko penyakit radang semua, termasuk penyakit kardiovaskular dan kanser. Satu cara yang baik untuk meningkatkan omega-3 pengambilan asid lemak adalah dengan menggunakan minyak zaitun sebagai sumber utama lipid. Untuk memasukkan lebih banyak omega-3 kandungan dalam diet anda boleh menggunakan sumber tumbuh-tumbuhan lebih seperti baru biji rami tanah dan kerap mengambil ikan berlemak seperti salmon, sardin dan ikan kembung.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar