Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan kemaluan - Rawatan Berkesan Asli

Pemulihan Rumah Untuk Jangkitan kemaluan - Rawatan Berkesan Asli

Jangkitan yang disebabkan di kawasan kemaluan oleh organisma yang berbeza dikenali sebagai jangkitan kelamin. Ia boleh berlaku kepada kedua-dua lelaki dan perempuan. Ia boleh disebabkan oleh penghantaran seksual organisma seperti kulat, bakteria dan virus.

Home Pemulihan

Terdapat beberapa ubat rumah untuk jangkitan kelamin yang mudah untuk diikuti dan mudah untuk digunakan. Beberapa rawatan rumah popular untuk jangkitan kelamin adalah:

1. Salah satu rawatan rumah paling mudah untuk jangkitan kelamin adalah untuk mandi setiap hari dan untuk menjaga kemaluan anda bersih dengan membasuh mereka dengan sabun secara tetap. Ini akan mengurangkan peluang mendapat jangkitan.

2. Sap loji milkweed juga boleh digunakan untuk merawat jangkitan kelamin. Tetapi ingat ia adalah sangat kuat dan tidak boleh digunakan secara langsung pada kulit. Oleh itu mencairkan ia dengan beberapa losyen dan kemudian memohon di kawasan yang terjejas.

3. Cuba untuk tidak mendedahkan alat kelamin anda berpeluh dan haba untuk tempoh yang berpanjangan. Pakaian dalam yang ketat boleh menyebabkan peluh berlebihan di kawasan kemaluan. Oleh itu adalah lebih baik untuk memakai pakaian dan pakaian bersih dan longgar.

4. Penggunaan bawang putih dan minyak vitamin E adalah salah satu ubat rumah yang paling berkesan untuk jangkitan kelamin. Semua yang anda perlu lakukan ialah mengambil sedikit minyak vitamin E dan kemudian memohon pada kawasan yang terjejas. Sekarang menghancurkan beberapa ulas bawang putih dan memohon mereka di kawasan yang sama. Tutup bahagian ini dengan pita pelekat. Ulangi prosedur ini dua kali dalam seminggu untuk mendapat manfaat daripadanya.

5. Liquorice akar juga sama-sama bermanfaat dalam merawat jangkitan ini. Ia amat berkesan terhadap jangkitan yis faraj. Ia diketahui mempunyai asid glycyrrhetinic yang merupakan bahan kimia yang melawan terhadap virus berbahaya dan bakteria.

6. Yogurt juga boleh digunakan untuk mengubati jangkitan kelamin yang disebabkan oleh yis. Ia amat berkesan dalam merawat jangkitan faraj. Semua yang anda perlu lakukan adalah memohon yogurt di kawasan yang terjejas.

7. Minyak kelapa dan minyak kayu manis yang sangat berkesan terhadap jangkitan kelamin yang disebabkan oleh yis. Minyak ini diketahui mempunyai ciri-ciri anti-kulat. Menggunakan mana-mana salah satu daripada minyak ini pada kawasan yang dijangkiti 2-3 kali sehari.

8. Dalam kes ketuat genital anda boleh cuba menggunakan cuka epal cider. Apa yang perlu anda lakukan adalah mengambil bola kapas dan mencelupkannya ke dalam cuka epal cider. Sekarang memohon bola kapas ini di kawasan yang terjejas dan selamat dengan pita pelekat. Anda juga boleh menggunakan pisang kulit untuk mengubati ketuat. Sebelum tidur membersihkan kawasan yang terjejas dengan sabun dan air suam. Jadikan ia kering dan memohon pisang kulit di atasnya dan melekat pita ke atasnya. Biarkan sana untuk sepanjang malam. Ulangi proses ini setiap hari sehingga ketuat hilang sepenuhnya.

9. Jus bawang juga berkesan dalam merawat ketuat kemaluan. Ia diketahui mempunyai kandungan anti-mikrob. Apa yang perlu anda lakukan ialah mengekstrak jus dan kemudian rendam bola kapas dalam jus ini. Guna bola kapas ini di kawasan yang dijangkiti.

Ini adalah beberapa rawatan rumah berkesan untuk jangkitan kelamin yang mudah untuk diikuti dan selamat untuk digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar