Minggu, 08 November 2015

5 Langkah untuk Mengatasi Makan emosi dan Ketagihan Makanan

5 Langkah untuk Mengatasi Makan emosi dan Ketagihan Makanan

Makan emosional dan ketagihan makanan memandu tingkah laku makan berlebihan kompulsif dalam budaya kita, menyebabkan lebih daripada dua pertiga daripada rakyat Amerika berat badan berlebihan atau obes. Kebanyakan pelaku diet memberitahu diri mereka hanya perlu berusaha lebih keras untuk berpegang kepada diet du jour, dan akhirnya banyak hanya menyerah sama sekali. Tetapi, manakala ia akan memerlukan usaha yang signifikan dan perubahan di pihak anda, ia adalah mungkin untuk mengatasi setan tingkah laku dan masih menikmati makanan.

Langkah 1: Mengenal realiti makan emosional dan ketagihan makanan. Tetapi pertama, apa yang makan emosional? Saya mentakrifkannya sebagai makan atas sebab-sebab selain daripada kelaparan, termasuk memilih makanan dengan nutrien miskin seperti roti, bijirin, ayam, pencuci mulut, minyak, kerepek, soda yang anda tahu, makanan yang membentuk Amerika Diet Standard (SAD). Kenapa saya melihat makan SAD sebagai "makan emosional"? Kerana apabila orang ramai membuat pilihan SAD lebih pilihan yang sihat (sayur-sayuran berdaun hijau, buah-buahan, kacang mentah, kacang, dll), mereka meminta makanan untuk menyediakan lebih daripada khasiat hanya fizikal. Dan sebenarnya, otak kita adalah berwayar untuk memberikan kami dorongan keseronokan yang lebih besar apabila kita memberi makan kepada diri kita sendiri berkalori tinggi, tinggi garam, tinggi lemak, atau makanan tinggi gula daripada apabila kita makan makanan tumbuhan bertapis. Itulah mengapa semakin ramai ahli-ahli sains mula percaya bahawa makanan yang sangat halus yang membentuk SAD boleh adiktif untuk ramai orang. Ingat bahawa satu definisi popular "ketagihan" adalah ketidakmampuan untuk menahan diri daripada atau menghadkan pengambilan bahan. Jika tidak ada yang dapat makan hanya satu, kita mempunyai masalah. Selain itu, apabila kali terakhir anda tidak boleh berhenti makan kale?

Langkah 2: Mengamalkan yang kaya dengan nutrien gaya pemakanan. Apa yang saya maksudkan dengan "yang kaya dengan nutrien"? Makanan yang tinggi nutrien mempunyai sejumlah besar mikronutrien setiap kalori. Mikronutrien seperti vitamin, mineral, dan nutrien tumbuhan yang diperolehi dikenali sebagai fitokimia. Terdapat beribu-ribu fitokimia yang berfaedah, kebanyakan yang masih belum dikenali, tetapi mereka belakang kepala mempromosikan kesihatan mereka kerap dalam kesusasteraan pemakanan. Sesetengah daripada mereka termasuk lycopene, lutein, isothiocyanates, indole-3 carbinol, quercetin, catechin, isoflavon, dan senarai seterusnya dan seterusnya. Malah, ahli-ahli sains tidak lagi melihat vitamin dan mineral sebagai beban mikronutrien utama dalam makanan bertapis-kilang perbezaan sekarang pergi ke fitokimia. A mikronutrien yang kaya gaya diet akan membantu litar pintas ketagihan makanan dan makan emosional.

Langkah 3: Buat pelan. Sekarang anda telah mengakui kuasa ketagihan makanan dan anda sudah bersedia untuk menerima pakai, cara mempromosikan kesihatan yang kaya dengan nutrien pemakanan, anda perlu memulakan perancangan dan menganjurkan kempen. Jika anda meninggalkan ia sehingga peluang, hyper-merangsang "makanan" pilihan sekeliling kita 24/7 akan menang hampir setiap masa. Tetapi jika anda bercadang untuk berjaya, anda akan perlu merancang dua perkara pertama, apa yang perlu makan dan kedua, apa yang perlu dilakukan apabila pemacu emosi atau keinginan cuba rampasan kuasa fikiran rasional anda. Supaya memandu makan berlebihan semula jadi anda tidak dimarahi dan sabotaj rancangan ini sama sekali, saya cadangkan anda memulakan peralihan dengan satu hidangan / hari - sarapan pagi. Setiap hari selama seminggu, pelanggan saya mempunyai tiga buah-buahan dan satu sudu penumpukan flaks hidangan (sumber terbaik omega-3 asid lemak dan lignan anti-kanser) untuk sarapan pagi. Kemudian dari makan tengah hari dan seterusnya, mereka boleh makan apa sahaja yang mereka mahu. Apabila mereka bangun satu pagi keinginan croissant coklat atau telur hijau dan ham, mereka mengingatkan diri mereka bahawa mereka boleh mempunyai bahawa untuk makan tengah hari, jika mereka masih mahu ia kemudian.

Langkah 4: Mendidik diri sendiri setiap hari. Ingatkan diri anda mengapa anda telah dipilih untuk menangani binatang kompulsif makan berlebihan dan mengikuti yang kaya dengan nutrien gaya diet dengan membaca buku atau talian artikel atau mendengar persidangan melalui telefon atau podcast. Ia sangat penting, walaupun, bahawa anda hanya mendengar maklumat yang menyokong laluan pemakanan anda. Jika anda mengambil sebuah buku rendah karbohidrat atau darah-jenis diet, ia hanya akan mengelirukan anda. Saya sangat menyarankan "Makan untuk Hidup" oleh Joel Fuhrman dan "Perangkap Pleasure" oleh Lisle dan Goldhamer sebagai titik permulaan yang baik. Baca sedikit setiap hari, dan yang akan membantu membuat anda bermotivasi dan di landasan yang betul. Apabila saya mula-mula memulakan jalan diet ini tahun yang lalu, saya berjalan anjing-anjing sambil mendengar Joel Fuhrman pada iPod saya selama setengah jam setiap hari selama satu tahun setengah! Saya tahu tarik SAD adalah terlalu kuat bagi saya untuk melakukannya secara sendirian dan bahawa, malangnya, tidak ada banyak sokongan sosial di luar sana untuk gaya diet yang berasaskan sayur-sayuran hijau.

Langkah 5: Buat salad hidangan utama. Selepas seminggu anda yang kaya dengan nutrien breakfasting, anda akan mahu untuk amp sehingga Program terbaru anda makan tinggi nutrien bit (satu jumlah yang besar, sebenarnya) dengan mempunyai XXL salad sayur-sayuran mentah untuk makan tengah hari. Jadikan ia SANGAT BESAR. The gula getah tambahan yang diperlukan dan kepenuhan perut selepas apa-apa santapan yang akan membantu memenuhi memandu emosi untuk makan terlalu banyak. Oh ya, tambah sedikit kacang tanpa garam, beberapa sudu besar benih, dan sedikit cuka. Sila jangan memusnahkan kepadatan nutrien daripada santapan ini indah dengan kalori yang kaya dengan nutrien miskin salad berpakaian.

Kajian cepat:
1.Recognize bahawa ketagihan makanan adalah benar dan perlu ditangani jika anda mahu berjaya untuk jangka masa panjang.
2. mengamalkan yang tinggi nutrien gaya pemakanan yang tidak menggalakkan keinginan.
3.Plan, merancang, pelan.
4.Educate dirimu sendiri.
5.Eat salad besar setiap hari!

Ok, sekarang pergi pastikan anda mempunyai tiga buah-buahan segar di dalam rumah (dan beberapa biji rami tanah) untuk pelancaran diet kesihatan mempromosikan baru anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar