Minggu, 08 November 2015

5 Chiropractor Cadangan Resolusi untuk Meningkatkan Kesihatan Your Back

5 Chiropractor Cadangan Resolusi untuk Meningkatkan Kesihatan Your Back

Jika anda mahu, bebas kesakitan belakang yang kukuh dalam tahun baru, mula membuat temu janji dengan pakar kiropraktik. Penyesuaian Chiropractic membetulkan ketidaksejajaran tulang belakang yang memberi tekanan tambahan pada saraf tunjang. Melalui manipulasi manual dan teknik-teknik lain, pekerja klinik kiropraktik boleh membuka ruang pada sendi, termasuk tulang belakang. Oleh kerana sistem saraf keseluruhan kerja-kerja yang lebih baik selepas temujanji dengan pakar kiropraktik, kebanyakan pesakit akan mengalami melancarkan pergerakan dan kesakitan keseluruhan kurang. Malah, kerana sistem saraf arahan sistem kesihatan yang lain, keseluruhan kesejahteraan biasanya meningkatkan dengan pelarasan kiropraktik biasa.

Selain merancang keluar kalendar tahunan anda lawatan kiropraktik, ikut resolusi ini untuk menjaga tulang belakang anda dengan wajah yang berseri sihat:

1. Saya akan menjadi aktif. Tulang belakang manusia yang dimaksudkan untuk mengalami pelbagai jenis senaman. Senaman kardio membolehkan berat badan yang rendah, mengurangkan tekanan pada tulang belakang dan ligamen. Peregangan meningkatkan mobiliti dan membolehkan sendi tulang belakang lemah gemalai. Mengangkat berat menguatkan otot untuk mewujudkan satu sistem sokongan yang kuat untuk tulang belakang.

2. Saya akan harta tidur saya. Kesihatan secara keseluruhan ini berkait rapat dengan tidur anda. Tidur adalah penting kerana ia adalah apabila tubuh manusia menyembuhkan sendiri. Berbincang dengan pakar kiropraktik anda tentang mana kedudukan yang terbaik untuk tulang belakang anda. Biasanya, ahli tulang mengesyorkan tidur di sebelah anda, bukan pada perut. (Belly-down tidur meletakkan tekanan luar biasa pada tulang belakang.) Para profesional di klinik kiropraktik tempatan anda akan mungkin juga mencadangkan membeli tilam yang menyokong dan bantal. Jika badan anda dengan betul disokong, otot anda akan lebih berupaya untuk berehat dengan lebih mudah.

3. Saya akan kekal terhidrat. Anda mungkin pernah mendengar bahawa 75 peratus daripada badan anda terdiri daripada air. Memandangkan betapa banyak fungsi badan memerlukan air, statistik yang tidak terlalu mengejutkan. Setiap sistem badan tunggal (adrenal, pernafasan, peredaran darah, dan lain-lain) memerlukan air yang segar untuk menjalankan tugasnya. Kesihatan sendi juga bergantung kepada pengambilan air. Lembut, sendi mudah dibentuk memerlukan lebih banyak air. Peraturan ini juga terpakai kepada sendi tulang belakang. Cakera padding antara vertebra boleh mengecut tanpa air yang cukup. Padding kurang bermakna kesakitan lebih dan lebih risiko mengalami pecah tulang belakang atau bonjolan. Pada tahun ini, membawa sebotol air di mana sahaja anda pergi, dan terus menelan liberal sepanjang hari. Kesihatan tulang belakang anda bergantung padanya.

4. Saya akan menghulurkan. Secara konsisten otot ketat memberi tekanan tidak seimbang pada badan. Sebagai contoh, hamstrings ketat tarik balik dan ke bawah pada pelvis, membuang off penjajaran tulang belakang yang elok. Lebih-lebih lagi, otot sentiasa sengit mewujudkan tekanan tulang belakang dengan meletakkan lebih banyak tekanan pada titik artikulasi, di mana tulang datang bersama-sama. Untuk menikmati kesihatan sendi, mengamalkan senaman regangan biasa seperti yoga.

5. Saya akan mewujudkan persekitaran kerja yang tulang belakang yang sihat. Banyak gejala yang berlainan boleh dikesan kepada postur kerja yang tidak baik. Sebagai contoh, anda mungkin boleh untuk melegakan kekakuan leher dan belakang, sakit kepala, sindrom carpal tunnel dan sciatica hanya dengan menyesuaikan stesen kerja anda. Ahli tulang juga memberitahu pekerja pejabat supaya mereka berasa bebas untuk mengambil rehat. Otot membekukan apabila mereka tetap dalam satu kedudukan apa-apa terlalu lama. Melegakan kekejangan dengan mengambil percutian singkat - hanya beberapa minit regangan boleh membuat semua perbezaan di dunia. Selain itu, pastikan kerusi meja anda mempunyai sokongan belakang yang baik. Dalam keadaan duduk tulang belakang yang sihat, lutut anda perlu bengkok pada sudut sembilan puluh darjah, dan kaki kamu berdusta selesa di atas lantai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar