Minggu, 08 November 2015

Jumlah kafein dalam teh hijau

Jumlah kafein dalam teh hijau

Jumlah kafein dalam teh hijau sebenarnya banyak kurang daripada kopi. Kopi secara purata mempunyai kira-kira 90-150 SKM kafein manakala teh hijau secara purata mempunyai kira-kira 15-30 SKM. Teh putih mempunyai kira-kira 6-25 SKM dan teh hitam mempunyai yang paling dengan kira-kira 50 SKM.

Kafein sebenarnya boleh menjadi sangat membantu kepada orang. Untuk satu ia boleh membantu mengurangkan peluang Alzheimer pada seseorang. Teori ini ialah kafein boleh melindungi otak daripada menjadi pelupa, yang berkaitan dengan penyakit ini. Dalam satu kajian yang dilakukan dengan tikus yang mempunyai ahli-ahli sains Alzheimer memberikan separuh daripada mereka lima cawan hari kafein manakala separuh lagi hanya menerima air. Kesimpulannya adalah bahawa tikus dengan kafein adalah lebih bijak daripada kumpulan lain.

Kafein juga boleh detox hati dan usus besar dan ia boleh membantu seseorang berjaga apabila mereka benar-benar perlu. Satu lagi faedah yang menarik cecair ini adalah bahawa ia boleh menangkis kemurungan dengan meningkatkan dopamin. Pendedahan jangka pendek untuk dopamine boleh membuat seseorang merasa senang namun ada sisi gelap. Terlalu banyak dopamine dan ia boleh membawa kepada gangguan defisit perhatian dan skizofrenia. Manfaat terakhir saya akan bercakap tentang adalah bahawa kafein boleh meningkatkan daya ingatan, jadi jika anda belajar untuk ujian dan ia tidak lewat malam meraih beberapa kopi atau teh hitam mungkin idea yang baik.

Sudah tentu terdapat satu sisi gelap kepada kafein. Contohnya mengatakan ia lewat malam dan anda mahu minum teh ia mungkin bukan idea yang baik untuk minum teh hitam kerana ia mempunyai kafein yang paling dan ia akan membuat tidur lebih sukar. Juga mengatakan jika sangat sensitif kepada ubat ini daripada itu mungkin satu lagi sebab untuk mendapatkan beberapa teh yang tidak mempunyai kafein. Kesan negatif yang lain kafein adalah bahawa ia menyebabkan kenaikan gula dalam darah, dehydrates seseorang, dan juga menyebabkan berenang di keletihan selepas kegelisahan awal hilang.

Jika anda berminat dalam teh yang tidak mempunyai ubat ini satu idea adalah untuk minum teh bukan kafein atau teh herba. Saya akan membiarkan anda di atas satu rahsia, hanya kerana teh yang mengatakan bahawa ia tidak mempunyai kafein ia sebenarnya masih tidak tetapi ia adalah satu jumlah yang amat kecil. Teh herba sebenarnya saya tidak fikir mempunyai apa-apa kafein dan ini adalah kerana ia dicipta daripada pelbagai herba. Ia tidak mempunyai kesan yang sama bermanfaat kerana teh hijau tetapi ia tidak mempunyai kafein.

Satu lagi cara seseorang boleh mendapatkan keberkesanan teh hijau tanpa kafein adalah untuk mengambil makanan tambahan. Malah lebih baik bayangkan bagaimana jika kesan positif daripada nutrien ini dalam pelbagai vitamin harian anda yang akan menjadi agak baik bukan?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar