Minggu, 08 November 2015

Magnet Therapy dapat Bantuan Melegakan Sakit Belakang

Magnet Therapy dapat Bantuan Melegakan Sakit Belakang

Ramai orang yang mencari rawatan rumah untuk sakit belakang. Terapi magnet adalah salah satu bentuk rawatan alternatif yang boleh membawa kelegaan kesakitan. Magnet menawarkan harapan kepada orang yang mencari cara yang selamat dan murah untuk menguruskan kesakitan mereka secara bebas.

Seperti kebanyakan bentuk perubatan alternatif, terapi magnet tidak dikaji secukupnya oleh masyarakat saintifik untuk membuktikan keberkesanannya dalam pengurusan kesakitan. Terdapat, bagaimanapun, bukti penting anekdot dan sejarah untuk menyokong terapi magnet sebagai satu bentuk munasabah rawatan kesakitan.

Teori ini

Magnet dianggap menggalakkan melegakan kesakitan oleh mempengaruhi sistem badan berikut: aliran darah, aktiviti sel dan proses keradangan.

Medan magnet dicipta oleh magnet kekuatan tertentu boleh menembusi kulit dan berinteraksi dengan besi dalam darah. Usul besi dicipta oleh medan magnet meningkatkan aliran darah. Darah membawa oksigen, nutrien dan endorfin kepada pelbagai tisu badan. Apabila magnet diletakkan di atas bahagian yang cedera atau sakit badan, ia berfikir untuk memudahkan penyembuhan lebih cepat dengan meningkatkan jumlah oksigen, nutrien dan endorfin ke kawasan itu.

Kerosakan sel adalah perkara biasa dalam bahagian-bahagian badan yang cedera atau berpenyakit. Sel-sel sihat yang seimbang dengan berpasangan ion positif dan negatif. Ion luaran yang positif selaras dengan ion dalaman negatif dengan membran sel di antara dan begitu juga sebaliknya. Jika ion berselerak di bahagian dalam sel, ion luar akan menyerakkan kerana mereka cuba untuk mencari menentang ion untuk menyelaraskan dengan. Sejak osmosis yang betul (resapan nutrien dan cecair melalui membran sel) bergantung kepada keseimbangan ion, ketidakseimbangan membolehkan cecair tambahan untuk diserap ke dalam sel daripada tisu di sekitarnya. Ini seterusnya menyebabkan nutrien supaya di buang sel. Kerosakan sel, dan kematian akhirnya, keputusan. Badan tidak boleh sembuh tanpa fungsi sel yang betul.

Medan magnet dicipta oleh magnet terapeutik dipercayai untuk menyelaraskan semula ion selular, membolehkan sel untuk mengekalkan nutrien penting.

Keradangan adalah salah satu cara tubuh cuba untuk pulih dengan sendirinya, tetapi juga satu cara di mana kerosakan sel berlaku. Apabila badan itu menyatakan kelainan, seperti kecederaan atau jangkitan, ia menetapkan dalam gerakan tindak balas keradangan. Ini melibatkan pengembangan salur darah dan meningkatkan aliran darah ke kawasan yang cedera. Satu jumlah peningkatan cecair ditolak ke dalam sel-sel, yang menyebabkan penyebaran ion yang dinyatakan di atas. Jika keradangan tidak diadakan di dalam semakan dan menjadi kronik, kerosakan sel berlaku.

Terapi magnet dipercayai untuk menyelaraskan semula ion yang terganggu semasa proses radang, yang mengeluarkan cecair berlebihan dari dalam sel-sel dan mengekalkan keseimbangan.

Magnet terapi adalah satu tindakan pengimbangan kompleks antara meningkatkan aliran darah dan menjaga memulihkan fungsi sel yang betul. Sakit belakang dikaitkan dengan keradangan, seperti yang disebabkan oleh kecederaan atau osteoartritis, boleh mendapat manfaat daripada terapi magnet berdasarkan teori di atas. Ia juga boleh menjadi rawatan yang sesuai untuk sakit kepala yang disebabkan oleh aliran darah yang tidak mencukupi.

Kos

Kos terapi magnet bergantung kepada kerumitan produk. Bentuk yang paling murah magnet adalah akhbar-on magnet yang mudah dot yang boleh digunakan untuk kawasan yang pedih. Contoh-apa produk di bawah $ 10,00 boleh didapati di sini: http://www.amazon.com/HoMedics-MAG-10-Homedics-Magna-Dots/dp/B00005375R/ref=cm_cr_pr_product_top. Lebih banyak produk terapi magnet yang kompleks termasuk penyokong gigi, tali pinggang dan juga tilam. Ini menjual dari $ 70,00 ke beberapa ratus dolar. Sentiasa membaca ulasan pelanggan produk sebelum melakukan untuk membeli. Amazon.com adalah web yang bagus untuk membandingkan harga dan membaca ulasan.

Keselamatan

Berbanding dengan ubat-ubatan dan pembedahan, terapi magnet adalah sangat selamat. Ia adalah, bagaimanapun, tidak selamat untuk wanita hamil, mereka yang mengambil pencair darah, pendarahan pada luka atau untuk mereka yang mempunyai epilepsi. Jika pendarahan dalaman adalah mungkin, magnet tidak boleh diguna pakai untuk laman web ini. Akhir sekali, orang yang menggunakan pembuat kadar atau yang mempunyai implan logam harus mengelak daripada menggunakan magnet. Jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan, berunding dengan doktor sebelum menggunakan magnet.

Walaupun tidak meyakinkan dalam komuniti saintifik, terapi magnet adalah pilihan rawatan berpotensi berdaya maju untuk keadaan sakit banyak, termasuk sakit dan sakit kepala kembali. Untuk maklumat lanjut mengenai terapi magnet dari Pusat Kebangsaan Perubatan Komplementari dan Alternatif, lihat http://nccam.nih.gov/health/magnet/magnetsforpain.htm.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar