Minggu, 08 November 2015

Di manakah Ayurveda Concept Healing Datang Dari?

Di manakah Ayurveda Concept Healing Datang Dari?

Ayurveda adalah (holistik) pendekatan semula jadi untuk hidup kehidupan yang panjang dan sihat melalui diet yang betul, aktiviti dan proses pemikiran. Ketiga-tiga perkara adalah apa yang setiap orang di dunia yang akan dilakukan tidak kira apa gaya hidup mereka adalah seperti. Untuk dua ini, ia seperti pernafasan; kami akan melakukannya tidak kira berapa keras kita cuba untuk tidak. Pernah cuba untuk duduk diam dan mengosongkan fikiran anda hanya untuk mendapati diri anda berfikir tentang perkara-perkara yang berbeza? Duduk sepenuhnya masih tidak akan menutup aktiviti anda kepada sifar. Bernafas aktiviti dan anda mesti bernafas pada satu ketika dalam usaha untuk terus hidup. Bagi makan, kita boleh memilih untuk tidak makan dan berjaya; Walau bagaimanapun, ia akhirnya akan membawa kepada kematian dengan cara pemakanan tidak seimbang.

Ia dikatakan telah ditemui dan digunakan di India lebih 5,000 tahun yang lalu dan masih digunakan hari ini. Asas Ayurveda adalah konsep bahawa minda dan tubuh bekerja dalam suasana harmoni dan memerlukan keseimbangan yang baik untuk kekal sihat. Ini dapat dicapai dengan mengamalkan diet yang seimbang yang sihat kerana ia percaya bahawa sistem pencernaan adalah kunci kepada kesihatan yang baik dan makan makanan yang betul mengekalkan badan yang sihat.

Semasa makan dengan betul, Ayurveda juga memberi tumpuan kepada aktiviti-aktiviti badan-badan seperti senaman tanpa lebih mengenakan diri sendiri. Sekali lagi, ia adalah semua tentang kira-kira. Dengan imbangan pemakanan yang betul dan rutin senaman, ia adalah penting untuk mengekalkan minda yang sihat juga. Ini dapat dicapai melalui kaedah yang berbeza seperti meditasi dan melatih minda anda untuk berehat.

Perkataan Ayurveda berasal dari dua perkataan "Ayus" yang bermaksud kehidupan dan "veda" yang bermaksud pengetahuan. Terdapat dua jenis Ayurveda. Satu lebih kepada gaya tradisional gaya hidup yang seimbang manakala yang lain, yang dikenali sebagai Maharishi yang memberi tumpuan kuat pada kesedaran melalui meditasi dan hubungan antara kesihatan badan dan kesihatan minda seseorang.

Ayurveda dianggap salah satu daripada ilmu-ilmu tertua di dalam sejarah teknik penyembuhan dan terus hari ini di seluruh dunia dan menjadi lebih popular dalam budaya barat hari ini. Ia pada asalnya diterjemahkan daripada teks-teks daripada Maharishi Mahesh Yogi.

Untuk kekal sihat, semua orang memerlukan beberapa jenis keseimbangan dalam cara mereka menjalankan diri mereka melalui kehidupan. Makan yang betul dan selaras dengan rutin senaman yang kerap adalah satu permulaan yang baik, tetapi untuk pergi selangkah lebih jauh, beralih kepada Ayurveda pendekatan holistik yang ramai yang percaya akan mempunyai anda mencari dan berasa lebih muda untuk kehidupan yang sangat panjang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar