Minggu, 08 November 2015

Stanford Sekolah Perubatan Menggunakan Hypnosis pada Kanak-kanak untuk Cari jalan Sawan

Stanford Sekolah Perubatan Menggunakan Hypnosis pada Kanak-kanak untuk Cari jalan Sawan

Sebab hipnosis mungkin dianggap berkesan dalam hal seperti ini adalah bahawa hypnotherapist, melalui menggunakan cadangan, boleh membimbing kanak-kanak dalam membantu mereka menentukan punca sebenar sawan. Oleh itu, adalah sangat penting bahawa doktor bekerja rapat bersama-sama dengan hypnotherapists berkongsi sumber dan mendidik satu sama lain. Melalui ini doktor kerjasama dan hypnotherapists boleh membantu merawat sawan secara berkesan dan amat mengenal pasti bahagian-bahagian otak kanak-kanak itu yang menyebabkan masalah ini. Ia sebenarnya telah ditentukan bahawa ramai kanak-kanak yang seolah-olah mempunyai serangan epilepsi sebenarnya mempunyai reaksi fizikal tidak sukarela ke tekanan psikologi dalam kehidupan mereka. Oleh itu dalam kes-kes ini kursus yang sangat berbeza daripada rawatan diperlukan berbanding dengan apa yang biasanya akan ditetapkan bagi serangan epilepsi yang tulen.

Jadi mengapa sebenarnya berfungsi hipnosis dengan baik apabila merawat kanak-kanak?

Yang kunci kepada kejayaan ini adalah jelas bahawa kanak-kanak yang sangat dibisikkan dan yang penting mempunyai imaginasi yang sangat terang. Hypnosis oleh itu adalah salah satu alat yang paling berkesan yang dapat digunakan apabila membantu kanak-kanak yang mengalami sawan.

The Packard pakar psikiatri kanak-kanak dan Dr Richard Shaw mendapati bahawa cadangan yang diberikan kepada kanak-kanak untuk mengalami peristiwa sebenar dalam kehidupan mereka semasa mereka dalam berkhayal hipnosis akan membantu mereka mencari pencetus untuk sawan anak dan membantu hypnotherapist dan doktor membawa penyelesaian.

Satu lagi sebab yang mungkin hipnosis adalah begitu berkesan ialah ia berpotensi boleh mempercepatkan proses menentukan kursus yang betul rawatan untuk pesakit. Ketua kedua-dua Dr. Richard Shaw dan Profesor Olson kanak-kanak neurologi pediatrik percaya ini adalah kes itu. Kembali pada tahun 2008, bekas pelajar perubatan Neva Howard bersama-sama dengan Richard Shaw, dan Profesor Olson, diuji prosedur pada sembilan kanak-kanak berusia antara 8 dan 16. Kanak-kanak ini mengalami peristiwa rampasan seperti yang termasuk gerak, hilang kesedaran, berjabat, jerking dan jatuh. Pakar Perubatan dasarnya perlu tahu sama ada ini adalah peristiwa epilepsi benar, yang terbaik dirawat dengan ubat-ubatan, atau sebenarnya peristiwa bukan epilepsi yang disebabkan oleh tekanan psikologi atau masalah neurologi yang lain.

Sekarang, kembali pada tahun 2009, saya dipukau pelanggan muda saya penderitaan dari jenis yang sama masalah. Saya mengajar teknik pernafasan pelanggan saya, kemudian berpindah ke kelonggaran progresif untuk mendorong keadaan relaksasi diikuti dengan mendalam. Apabila pelanggan berada di berkhayal, saya digunakan berpandukan imej, membantu pelanggan untuk memilih yang dia suka yang paling. Kami memanggil ini "The Place Khas" di mana pelanggan dirasai paling selamat. Saya kemudiannya mencadangkan kepada pelanggan untuk mendorong salah satu pengalaman penyitaan seperti biasa beliau. Saya akan membimbing dia ke dalam balik perasaan sebenar beliau bahawa pengalaman tertentu. Maka saya akan mengajar anak guam saya sementara masih dalam berkhayal untuk menukar acara itu sebaik sahaja ia berlaku diikuti dengan bernafas ke dalam "Tempat Khas" beliau. Biasanya, yang semua kepadanya, proses kerja-kerja dalam mengawal peristiwa-peristiwa rampasan seperti atau lebih untuk menghapuskan masalah ini sama sekali diberi masa dan penjagaan yang mencukupi.

Seperti yang saya lakukan dengan pelanggan saya. Shaw, Olson dan Howard boleh juga berjaya mencetuskan peristiwa rampasan seperti dengan prosedur ini. Selepas selang pemantauan yang sesuai, mereka kemudian mengarahkan kanak-kanak itu dipukau untuk "kembali" ke tempat kegemaran beliau dan episod itu akan berhenti. Dengan menggunakan teknik ini, pakar-pakar perubatan mendapati bahawa semua sembilan mata pelajaran sebenarnya mengalami tiada aktiviti epilepsi. Hasil kerja mereka telah diterbitkan dalam talian pada bulan Januari 2008 di Epilepsi & Kelakuan.

Ia mesti berkata bahawa walaupun sudah tentu hipnosis tidak boleh bekerja untuk setiap kanak-kanak, tetapi pendekatan dan teknik-teknik yang digunakan oleh hypnotherapists adalah satu langkah penting yang boleh membantu doktor untuk mempercepatkan diagnosis dan rawatan untuk kanak-kanak yang mengalami peristiwa rampasan seperti.

Hakikat nyata bahawa hipnosis kini digunakan untuk membantu doktor untuk mengesahkan jika kanak-kanak tertentu yang mempunyai atau mungkin tidak mempunyai epilepsi, adalah satu petunjuk jelas bahawa rakyat kini lebih berfikiran terbuka hari ini berbanding beberapa tahun yang lalu, sejak idea hipnosis tidak lagi dilihat dari segi isu-isu kawalan atau kehilangan kawalan. Ia kini digunakan dalam suasana yang perubatan, dan banyak orang yang lebih terbuka kepada potensi faedah menggunakan hipnosis untuk merawat jenis syarat-syarat yang dinyatakan di atas.

Nota: Pastikan anda mengesahkan yang hypnotherapist anda berfungsi dengan rujukan doktor, dan diinsuranskan dan dilatih dengan baik, bermakna mereka mempunyai diploma dan pengalaman bertahun-tahun di belakang mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar