Minggu, 08 November 2015

Pemulihan Rumah untuk Ankylosing Spondylitis - Pemulihan Itu Kerja Berkesan

Pemulihan Rumah untuk Ankylosing Spondylitis - Pemulihan Itu Kerja Berkesan

Ubat rumah untuk ankylosing spondylitis hampir selalu untuk kelegaan daripada sakit yang disebabkan oleh penyakit ini. Sains telah tidak dijumpai ubat untuk keadaan yang kronik ini, walaupun kesakitan sentiasa boleh dineutralkan oleh ubat. Tetapi bagi mereka yang tidak selesa dengan mengambil ubat-ubatan untuk sakit, ada beberapa perkara di sekitar rumah yang boleh digunakan untuk membuat kesakitan dari ankylosing spondylitis lumayan.

Apakah ankylosing spondylitis? Pada mulanya, ia mungkin bunyi seperti beberapa penyakit lain daripada yang lain dicipta untuk hanya menakutkan kanak-kanak dari sini. Tetapi belajar betapa seriusnya ia serta-merta boleh mengambil keseronokan daripada nama. Ankylosing spondylitis adalah satu bentuk artritis, walaupun ia biasanya dianggap sebagai lebih serius. Ia memberi kesan kepada seseorang bagi suatu tempoh masa yang panjang, dan menangkap penyakit ini pada peringkat awal boleh bermakna perbezaan antara sakit yang sangat sedikit dan terlalu banyak. Apa yang berlaku kepada seseorang dengan spondylitis? Sakit belakang yang lebih rendah akan hadir, dan kesakitan itu akan disasarkan pada tulang tulang belakang dan pelvis. Sendi yang menyambungkan tulang tulang belakang dan pelvis akan, selepas beberapa ketika, menyertai. Tidak perlu dikatakan, ia akan menyebabkan kesakitan yang amat sangat.

Lihat, para saintis masih mencari penawar, tetapi kesakitan itu tidak akan menunggu untuk mengubati sebelum ia menyerang. Ubat bukan steroid yang mempunyai ciri-ciri anti-radang akan menjadi taruhan terbaik dalam rawatan, walaupun TNF-inhibitor juga meraih sambutan. Sakit yang teruk disebabkan oleh kerosakan yang teruk pada sendi mungkin perlu pembedahan.

Inilah sebabnya mengapa salah satu daripada rawatan rumah yang paling popular untuk ankylosing spondylitis akan menjadi salah satu yang akan mengambil kesakitan. Herba tertentu yang dikenali untuk membuat sakit artritis agak lumayan termasuk halia kering, dan herba daripada pokok-pokok tertentu seperti pokok lima berdaun suci (Vitex negundo) dan kemenyan India (Boswellia serrata). Herba-herba ini didapati terutamanya di Asia Tenggara dan mereka berdua dikenali sebagai ubat herba melegakan kesakitan untuk artritis. Dalam ankylosing spondylitis, mereka juga telah menunjukkan keputusan yang baik.

Satu lagi ubat rumah yang sangat baik untuk untuk ankylosing spondylitis ialah mengurut belakang anda dengan Biofreeze. Ini boleh membantu anda mengurangkan ketegangan otot dan melegakan otot-otot. BIOFREEZE kesakitan topikal analgesik digunakan untuk melegakan sakit belakang, sakit sendi, sakit otot leher ketegangan dan sakit-sakit badan lain.

Sudah tentu, anda tidak mahu mengambil herba setiap kali kesakitan mengganggu anda. Apa yang anda mahu adalah untuk tidak pernah merasakan kesakitan. Seperti banyak penyakit-penyakit lain, pencegahan adalah penawar dengan ankylosing spondylitis. Jika anda mahu berasa sihat, anda perlu untuk hidup sihat dan makan sihat. Ini bermakna, dapat mengelakkan rasa sakit akan spondylitis, anda perlu untuk mempunyai, diet yang baik seimbang. Buah-buahan, sayur-sayuran dan air boleh membantu mengurangkan kesakitan artritis. Omega3 adalah bahan yang dikenali untuk mengurangkan bengkak sendi terjejas. Ini bahan tertentu boleh didapati dalam pelbagai pilihan makanan yang popular seperti salmon dan walnut.

Ubat rumah untuk ankylosing spondylitis akan sentiasa mudah untuk mencapai, terutamanya kerana masih tiada penawar untuk mengubatinya. Para saintis sudah bekerja di penawar tetapi dalam masa yang sama, anda mungkin mahu melihat ubat-ubatan preskripsi, ubat-ubatan dan pelbagai luas ubat-ubatan herba yang boleh digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar