Minggu, 08 November 2015

Cara Terbaik Untuk Meningkatkan Tenaga Tanpa Kafein

Cara Terbaik Untuk Meningkatkan Tenaga Tanpa Kafein

Cara terbaik untuk meningkatkan tenaga kemungkinan besar akan menjadi sesuatu yang anda tidak pernah fikir akan menjadi satu cara untuk meningkatkan tenaga. Kebanyakan orang akan berkata tenaga yang datang dari kafein dan bahawa ia adalah satu-satunya cara untuk orang ramai berasa bertenaga. Ini adalah benar-benar salah dan rakyat perlu sedar bahawa terdapat lain, cara yang lebih baik untuk berasa bertenaga tanpa perlu minum botol minuman tenaga manis atau cawan yang tidak berkesudahan kopi. Oleh kerana kebanyakan orang tidak tahu bagaimana untuk menjadi lebih bertenaga, jumlah orang yang hidup tidak aktif, kehidupan aktif terus berkembang. Orang tidak tahu bagaimana rasanya lagi untuk benar-benar menjadi bertenaga tanpa dos harian mereka kafein. Majoriti orang kini ketagih kafein dan mereka hanya tidak tahu. Mereka kini berwayar untuk bangun setiap pagi mengetahui bahawa mereka perlu mempunyai secawan kopi. Ini bukan satu tabiat yang anda ingin memulakan dan ada cara untuk memecahkan tabiat itu.

Bermeditasi dan Berjalan

Perkara-perkara yang benar-benar boleh mengalirkan tahap tenaga anda adalah tekanan dan kebimbangan, dan ia seolah-olah seperti orang mengalami lebih daripada ini setiap hari. Ini adalah kerana jadual gila bahawa orang mempunyai dengan sekolah atau kerja dan cuba untuk mendapatkan terlalu banyak dilakukan dalam sehari. Terdapat keadaan tertekan setiap hari, dan cara terbaik untuk benar-benar mengelakkan mereka adalah untuk belajar bagaimana untuk bermeditasi dan berjalan-jalan. Ini mungkin kelihatan seperti perkara yang ganjil dan bertentangan dengan intuisi lakukan untuk mempunyai lebih banyak tenaga, tetapi mereka benar-benar kedudukan tinggi dalam senarai itu sebagai cara yang terbaik untuk meningkatkan tenaga kerana mereka membantu anda untuk mendapatkan fikiran anda daripada tekanan, keadaan beracun. Dengan mengambil 15 minit berjalan kaki dan memberi tumpuan kepada perkara-perkara yang menenangkan anda ke bawah, anda akan menyedari bahawa anda akan mula menjadi lebih bertenaga hanya dengan hanya menghapuskan tekanan dalam hidup anda. Meditasi amalan, kerana ini adalah juga cara yang baik untuk fikiran anda tertumpu kepada perkara-perkara yang betul dan untuk melupakan keadaan tertekan. Anda mental mesti cabut fikiran anda dan selalu hidup berdamai, walaupun hanya untuk tempoh yang singkat setiap hari.

Dengar Muzik dan Latihan

Salah satu cara terbaik untuk mendapatkan bertenaga secara semulajadi adalah dengan mendengar muzik kegemaran anda. Walaupun ia adalah disyorkan bahawa anda mendengar muzik yang bertenaga yang kuat, anda mempunyai kawalan penuh ke atas apa yang anda mahu untuk mendengar. Genre yang terbaik untuk mendapatkan bertenaga adalah rap dan rock, dan ini adalah pasti cara yang baik untuk mendapatkan dipam dan bersedia untuk bersenam. Selain daripada mengambil berjalan setiap hari, pertimbangkan pergi ke gym untuk mendapatkan latihan lebih dan meletakkan diri anda dalam persekitaran di mana semua orang sedang bersenam. Ini adalah cara terbaik untuk melegakan tekanan dan pada masa yang sama rasa dan kelihatan lebih sihat.

Sebagai lebih bertenaga adalah tentang menghapuskan tekanan dan menipu minda anda untuk mempercayai bahawa anda berada dalam mood yang sangat meriah dan bertenaga. Terdapat banyak perkara-perkara lain yang perlu dilakukan untuk menjadi lebih bertenaga, seperti makan makanan yang sangat sihat sayur-sayuran berdaun hijau, tetapi ini adalah hanya beberapa perkara yang boleh anda lakukan dengan segera. Sering kali, cara terbaik untuk meningkatkan tenaga tanpa kafein di semua adalah dengan melonggarkan lebih dan berehat. Kadang-kadang semua yang anda benar-benar boleh perlukan adalah rehat yang lebih sedikit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar