Minggu, 08 November 2015

Terapi Pemindahan tahi untuk C Diff, kolitis, dan lebih - Pengenalan

Terapi Pemindahan tahi untuk C Diff, kolitis, dan lebih - Pengenalan

Pemindahan tahi: pengenalan ...

Pemindahan tahi. Mari kita hadapi itu, namanya saja sudah cukup untuk Kasar keluar cukup banyak sesiapa. Ia adalah, sebenarnya, hanya apa yang ia kedengaran seperti: mengambil najis dari seseorang yang mempunyai usus yang sihat dan penempatannya dalam usus pesakit tenat. Proses ini yang meletakkan "baik" bakteria yang biasanya terdapat dalam usus individu yang sihat ke dalam penerima, yang bakteria baik adalah jarang atau tidak wujud. Ini rawatan baru menawarkan harapan besar, tiada kesan sampingan sakit, + kadar kejayaan 90%, dan ramai pesakit melihat peningkatan selepas hanya beberapa hari. Walaupun rawatan tahi yang wujud sejak tahun 1958 dan membina kesahihan besar daripada penyelidikan akademik, FDA telah tidak disiasat sebagai alternatif kepada pil dan ubat-ubatan lain. Banyak kali, pelakunya sebenarnya antibiotik diluluskan oleh FDA yang beransur-ansur decimates bakteria baik, di samping mewujudkan bakteria tidak baik lebih kuat dan lebih tahan pada pesakit.

Apa yang boleh menyebabkan bakteria sihat merosot pada seseorang? Kebanyakan sumber-sumber mengatakan bahawa ini adalah apabila seorang jahat, bakteria yang tidak sihat ketegangan dikenali sebagai Clostridium difficile, atau C. diff untuk jangka pendek, mengambil alih. Biasanya bakteria baik mengekalkan keseimbangan dengan yang buruk, tetapi perintah ini boleh menjadi terganggu oleh antibiotik sangat digunakan untuk merawat C. diff pesakit. Bakteria baik mendapat secara progresif dihapuskan dengan setiap pusingan antibiotik dan C. diff kemudiannya boleh berkembang maju, melebihi yang baik, dan mendapatkan yang lebih kukuh pada usus.

C. diff meningkat ...

C. kes jangkitan beza telah berkembang ramai ketika 30 tahun yang lalu pada kadar yang membimbangkan. Mereka pemikiran pertama sebagai semata-mata kesan sampingan negatif sementara kepada antibiotik tetapi sebagai ketegangan bakteria telah menjadi lebih berdaya tahan untuk rawatan selama ini, ia kini dianggap sebagai masalah kesihatan yang serius. Seperti tahun-tahun berlalu dengan lebih ramai C. strain beza mewujudkan pilih atur, mereka telah berkembang lebih kukuh dan lebih tahan kepada ubat-ubatan yang digunakan untuk menyembuhkan mereka. Ingat, ubat-ubatan digunakan terhadap C. beza biasanya membunuh bakteria sihat juga. Ini "skrin keluar" semua tetapi yang paling tahan, enak C. diff bakteria yang membiak dan mengambil alih lebih banyak harta usus orang itu nyata.

Menurut gastrointerologist dan immunologist Alex Khoruts di Universiti Minnesota, bakteria pemindahan tahi memang mengambil alih usus pesakit yang sakit dan menggantikan bakteria berguna sekali berkembang maju. Fikirkan ia seperti menghantar bala bakteria sihat untuk bertarung dalam keberanian. Ini adalah cukup untuk swing kelebihan kembali kepada orang baik dan C. diff berbahaya perlahan-lahan membunuh untuk mengembalikan keseimbangan yang sihat.

Penderma tahi

Apabila ia datang untuk mencari penderma, ya penderma najis, paling profesional perubatan meminta pesakit mereka untuk memilih salah satu diri mereka sendiri. Ini boleh menjadi abang, kakak, anak, suami atau isteri, atau individu lain yang sanggup dan telah mempunyai ujian untuk menunjukkan mereka mempunyai sistem pencernaan yang sihat.

Jenis tapisan yang diperlukan untuk penderma tahi adalah mengenai standard yang sama seperti untuk menderma darah. Ini memastikan mereka tidak mempunyai penyakit pencernaan atau penyakit lain yang akan mengurangkan kejayaan pemindahan tahi atau, lebih buruk lagi, memperkenalkan satu penyakit baru kepada penerima. Kerja-kerja makmal yang diperlukan tidak selalu dilindungi oleh insurans dan boleh mewujudkan halangan lain juga terhadap masa dan kerahsiaan perubatan.

DIY

Alternatif lain yang telah dicadangkan adalah dengan hanya mempunyai pesakit melakukan pemindahan tahi di rumah mereka sendiri menggunakan kit enema. Kekangan yang timbul, seperti yang dinyatakan dalam Gastroenterologi dan Hepatologi Klinikal, adalah bahawa terlalu banyak pemindahan "bahan" boleh bocor keluar dan dengan itu menyebabkan rawatan tidak berjaya. Kononnya tujuh pesakit telah melakukan pemindahan tahi yang buat-diri anda di rumah dengan selamat dan mempunyai kadar pemulihan 100%.

Pemindahan tahi, walaupun kekurangan fokus, siasatan FDA formal seolah-olah semakin popular lebih sebagai rawatan yang berdaya maju. Ia juga telah mencadangkan supaya mereka dibicarakan pertama dalam kes-kes yang teruk C. jangkitan beza berbanding dengan sesuatu untuk mencuba sebagai pilihan terakhir. Apa yang juga amat mencabar minda adalah penyelidikan bagaimana bakteria usus boleh mempengaruhi isu-isu kesihatan yang lain seperti kebimbangan, kemurungan, pra-diabetes dan obesiti di kalangan orang lain. Ya, pertukaran tahi boleh meningkatkan mood anda ...

Pemindahan tahi kini menjalani ujian klinikal tidak di Amerika Syarikat, tetapi di Kanada. FDA memerlukan orang-orang dalam bidang perubatan yang penyokong rawatan ini untuk menyediakan lebih banyak penyelidikan dan secara rasmi telah memfailkan prosedur ini diluluskan. Para penyelidik di Amerika Syarikat menyatakan beberapa kebimbangan tentang proses FDA-kelulusan, dan kira-kira dapat menjawab semua soalan-soalan yang mungkin timbul daripada cadangan itu. Tidak seperti petisyen kelulusan dadah, yang FDA biasanya berkaitan dengan, najis tidak diklasifikasikan sebagai dadah atau benda dipatenkan lain. Namun begitu, orang yang sudah cuba pemindahan tahi di rumah untuk merawat melemahkan C. jangkitan beza mereka. Pembekal perubatan perlu berupaya untuk menawarkan selamat, rawatan kos rendah ini dalam persekitaran yang profesional untuk mencapai kadar kejayaan yang terbaik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar