Minggu, 08 November 2015

Cara Jaga Colon Cleanse Bersih Selamat

Cara Jaga Colon Cleanse Bersih Selamat

Untuk patut, badan yang sihat, menjaga sistem penghadaman berfungsi dengan baik adalah sangat penting. Apabila kita mendengar tentang sistem penghadaman, kita biasanya berfikir tentang perut atau paip makanan. Tetapi, satu lagi organ yang sangat penting sistem ini adalah kolon. Organ ini bertanggungjawab untuk mengeluarkan semua air dan garam daripada sisa pepejal, sebelum ia diluluskan ke organ-organ perkumuhan. Fungsinya adalah sama dengan usus kecil, tetapi tidak sama. Colon bertanggungjawab sepenuhnya untuk pengekstrakan air, kalium dan beberapa vitamin larut lemak. Jadi, untuk usus besar untuk menjaga melakukannya pekerjaan dengan baik, ia adalah satu kemestian untuk mengekalkannya.

Membersihkan kolon adalah terapi yang semakin popular untuk menjaga usus besar berfungsi dengan baik. Tujuan terapi ini adalah untuk menghapuskan semua najis dan toksin daripada kolon, yang boleh terkumpul dari masa ke masa. Bahan toksin dan bahan buangan menyekat penapis kolon dan mengurangkan berfungsi, dan kerana yang vitamin dan mineral yang berguna sering dikumuhkan keluar. Ia adalah sejenis detoksifikasi yang akan membantu usus anda untuk memulihkan dan berfungsi dengan normal, menjadikan sistem pencernaan anda sihat semula. Baca di bawah untuk mengetahui lebih lanjut mengenai teknik-teknik membersihkan kolon:

1. Perubahan dalam diet: Tukar diet anda untuk melakukan membersihkan kolon, jika anda ingin mencuba di rumah. Ambil serat pemakanan, herba, makanan tambahan atau julap. Beberapa contoh herba yang berguna termasuk halia, senna, Adas dan bawang putih. Juga, menambah diet ini kaya serat dengan air yang banyak akan membantu anda membersihkan kolon anda dengan lebih cepat dan lebih baik. Mereka mengawal selia kerja organ dan menolak keluar semua sisa yang tidak diingini dari sana.

2. pengairan Colon: Pembersihan kolon melalui air. Proses ini dipanggil pengairan kolon dan dilakukan oleh seorang doktor atau ahli terapi. Dalam hal ini, tiub yang dimasukkan ke dalam rektum dan mesin yang disambungkan ke ia menolak air ke dalam tiub. Ketika air mencapai usus besar, biasanya abdomen diurut dan sisa kemudiannya dibuang dengan menggunakan tiub kedua. Ini boleh bertahan sehingga satu jam atau lebih dan tekanan air yang mungkin berbeza-beza bergantung kepada keperluan anda.

3. Pro-biotic: Satu lagi cara untuk membersihkan kolon anda adalah dengan menggunakan pro-biotik. Di sini, bakteria baik diperkenalkan kepada kolon melalui suplemen pro-biotik. Ini bertindak sebagai pemangkin dan membunuh semua toksik lebih cepat. Bawang dan pisang adalah contoh yang baik makanan pro-biotik dan boleh digunakan untuk kerja usus yang lebih baik.

Perkara yang perlu diingat semasa akan untuk membersihkan kolon adalah bahawa terlalu banyak apa-apa yang tidak baik. Jadi hanya membersihkan kolon anda apabila najis anda belum tepat untuk beberapa hari atau sistem penghadaman merisaukan anda. Membersihkannya tanpa apa-apa sebab akan mewujudkan keharmonian dalam fungsi normal badan. Adalah lebih baik untuk mendapatkan nasihat pakar-pakar 'sebelum anda memulakan proses membersihkan kolon.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar