Minggu, 08 November 2015

Daun Gandum yang hebat Faedah Pemakanan

Daun Gandum yang hebat Faedah Pemakanan

Ia adalah satu rumput seperti yang lain. Ia kaya dengan vitamin, mineral, enzim dan klorofil yang memberikan manfaat wheatgrass pemakanan yang hebat. Di samping itu, wheatgrass telah melanjutkan tuntutannya ke atas beberapa manfaat penyembuhan.

Seperti namanya, wheatgrass datang daripada tumbuh-tumbuhan gandum muda. Ia biasanya berkhidmat sebagai jus (link insert untuk produk) atau serbuk untuk memanfaatkan faedah sepenuhnya pemakanan. Ini makanan super adalah sumber yang kaya dengan vitamin A, E dan dan B. Setiap 1 oz hasil wheatgrass 880 mcg vitamin E, 1 mg vitamin C, and.30 mcg vitamin B12. Ahli kimia pertanian Charles Schnabel menemui makanan tambahan wheatgrass pada tahun 1930 di mana beliau serbuk dan wheatgrass kering untuk keluarga dan jiran-jiran beliau. Beliau membuktikan bahawa 15 paun makanan ini super akan memberikan anda nutrien yang sama yang pound 350 sayur-sayuran akan. Walau bagaimanapun, jus wheatgrass bermula pada tahun 1950-an dengan Ann Wigmore, pengasas Hippocrates Institut Kesihatan di Boston. Sebagai seorang gadis petani dengan sumber yang terhad, Wigmore mengambil masa untuk herba. Beliau mendapati bagaimana untuk jus wheatgrass melalui penggunaan penggiling daging.

Wheatgrass kaya dengan klorofil yang membantu membawa darah oksigen ke semua sel dalam badan dan yang berkuat kuasa membersihkan darah. Ia membersih hati dan membantu badan menyingkirkan logam toksik seperti aluminium, plumbum dan merkuri. Pada asasnya ia bertindak sebagai agen detoksifikasi. Daun Gandum juga mengandungi lapan asid amino penting: valine, threonine, phenylaline, tryptophan, isoleucine, leucine, lysine dan methionine; enzim, dan mineral seperti zat besi, zink, kalsium, fosforus dan kalium.

Peliknya, wheatgrass juga mempunyai manfaat luar. Ia boleh digunakan untuk merawat kulit kepala untuk memulihkan bersinar untuk rambut dan juga berfungsi sebagai pembersih kulit dan astringen. Itu satu regimen kecantikan dipermudahkan.

Selain itu ia mempunyai ciri-ciri antioksidan yang membantu meningkatkan penuaan kulit. Walaupun biasanya diedarkan di pasaran jus atau dalam bentuk serbuk, wheatgrass juga dijual sebagai krim untuk membantu melegakan kulit kering dan masalah kulit lain seperti ekzema dan jerawat. Sifat-sifat yang lain penyembuhan telah disyorkan untuk luka-luka, terbakar, patah tulang, otot ditarik, kecederaan pangkal paha dan fasciitis plantar.

Manfaat penyembuhan Wheatgrass dilaporkan termasuk rektum mengurangkan pendarahan di kalangan pesakit-pesakit ulser; pengurangan pemindahan darah di kalangan kanak-kanak dengan talasemia; dan menurun perlukan untuk sumsum tulang dan pembentukan darah ubat-ubatan semasa kemoterapi. Manfaat penyembuhan dilaporkan ditemui di peringkat percubaan dengan persampelan yang terhad itulah sebabnya anda perlu berjumpa dengan doktor anda sebelum membuat keputusan mengenai apa-apa rancangan rawatan.

Sesungguhnya, ia tidak menghairankan bahawa rumput ini dilihat sebagai "makanan super." Siapa sangka bahawa rumput akan menjadi begitu baik untuk kesihatan seseorang? Tetapi sekali lagi, ini adalah tiada rumput biasa. *

Anda boleh melawat lifestyleitems.com untuk jus wheatgrass dan banyak produk herba kualiti yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar