Minggu, 08 November 2015

3 Jenis-jenis teh yang berkesan untuk Hentikan Berpeluh berlebihan

3 Jenis-jenis teh yang berkesan untuk Hentikan Berpeluh berlebihan

Adakah anda sering mengambil berat tentang berpeluh atau adakah peluh anda direndam baju bimbang mengenai bau peluh? Ramai di antara kita mendapati diri kita dalam situasi yang sama sering sekali. Persoalan kekal, mengapa? Nah, badan kita memerlukan sejuk dan berpeluh adalah cara untuk menyejat haba. Berpeluh adalah perkara biasa tetapi peluh berlebihan tidak. Setiap orang, yang terpaksa menanggung masalah ini, mendapati cara untuk membuangnya.

Menggunakan teknik yang berbeza boleh membantu anda berhenti berpeluh berlebihan. Dalam banyak cara, orang cuba untuk membunuh sebab-sebab yang menyebabkan badan berpeluh berlebihan seperti menghentikan pengambilan makanan dan minuman yang tidak sihat.

Biasanya, pengambilan barangan panas menyebabkan badan berpeluh teruk. Teh adalah salah satu elemen yang merangsang peluh berlebihan disebabkan oleh kesan hangat pada badan. Walau bagaimanapun, ahli-ahli sains telah membuktikan bahawa beberapa jenis teh boleh membantu untuk menghentikan peluh berlebihan seperti:

Teh Herba - Teh herba yang dibuat dengan daun sage amat berguna untuk mengelakkan peluh berlebihan. Sage adalah herba yang mengeringkan badan. Penggunaan yang berkesan dari cendikiawan untuk mengurangkan peluh tidak dikaji sepenuhnya. Namun, ramai orang menggunakan teh ini untuk menghentikan peluh berlebihan.

Teh Hijau - Teh hijau adalah juga sangat berkesan untuk orang yang mengalami peluh berlebihan. Ramai pakar mengatakan bahawa kepekatan tinggi antioksidan menjadikan teh hijau agak berkesan untuk masalah ini. Toksin mendapatkan dibuang oleh antioksidan kerana yang badan mula berpeluh kurang.

Teh ais - Teh panas dapat meningkatkan suhu badan yang merangsang badan untuk berpeluh. Teh ais sangat bermanfaat dalam hal ini. Cuba teh ais dan bukan satu yang panas. Teh ais boleh membantu hormon turun naik anda melaraskan suhu badan anda. Suhu badan yang lebih rendah bermakna peluh lebih rendah dalam erti kata lain.

Walaupun menggunakan pelbagai jenis teh akan membantu anda untuk melegakan gejala-gejala berpeluh berlebihan, tetapi ia tidak semestinya menghentikan punca ia. Kaedah ini baik sebagai langkah sementara, tetapi jika anda mahu untuk menghilangkan masalah hiperhidrosis sekali dan untuk semua, maka anda akan perlu untuk mengetahui dengan tepat mengapa menyebabkan anda berpeluh dan apa yang akan menjadi cara terbaik untuk anda untuk pergi.

Melawat doktor mungkin idea yang baik, tetapi pada masa kini Internet adalah penuh dengan maklumat yang anda boleh mencari jawapan kepada soalan-soalan anda berkaitan dengan peluh berlebihan dalam talian. Penyelidikan pasti berbaloi dan lebih banyak anda tahu lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar