Minggu, 08 November 2015

Bronkitis akut Gejala dan Beberapa Home Pemulihan Disyorkan kami

Bronkitis akut Gejala dan Beberapa Home Pemulihan Disyorkan kami

Bronkitis akut adalah penyakit yang biasa ditemui kerana ia mudah merebak melalui udara. Ia diluluskan udara oleh orang yang terkena penyakit melalui sesuatu yang mudah seperti bersin atau batuk. Tanda-tanda biasanya tidak ditemui dan dilihat sehingga kira-kira 2-3 hari selepas jangkitan sebenar telah berlaku di dalam petikan pernafasan. Dan malangnya, gejala boleh terus berlaku sehingga 2-3 minggu selepas jangkitan awal.

Ini sekeping lajur akan memaklumkan kepada anda tentang gejala akut bronkitis, bagaimana jangkitan berlaku dan rawatan mungkin dan mencadangkan kedua-dua di rumah dan di klinik doktor.

Gejala dan Punca Bronkitis Akut

Terdapat 2 jenis utama bronkitis. The bronkitis kronik yang mempunyai tanda-tanda yang berlangsung untuk jangka masa antara beberapa bulan hingga bertahun-tahun. Jenis yang lain adalah bronkitis akut, dengan gejala yang mempunyai jangka masa yang lebih singkat (sekitar 90 hari). Kita akan bercakap tentang bronkitis akut untuk ruangan ini.

Bronkitis berlaku apabila virus menyerang dan merosakkan lapisan organ pernafasan yang dipanggil pokok bronkial. Kecederaan itu kemudian berkembang menjadi jangkitan, dan sebagainya proses bronkitis akut bermula.

Berikut adalah gejala utama yang boleh didapati dalam diri seseorang dengan jenis ini penyakit:

- Selalunya bermula sebagai selesema biasa atau sebagai flu "biasa"

- Bukti paling jelas bahawa penyakit itu telah berkembang menjadi bronkitis akut adalah kehadiran perlahan-muncul batuk dada; batuk yang paling mungkin akan mengandungi lendir kuning atau hijau berwarna

- Gejala-gejala lain yang juga boleh muncul termasuk mengurangkan stamina, sesak nafas, tahap tekanan meningkat, "di dalam dan luar" demam, resdung ringan, sakit tekak, dan hanya memperbaiki kesihatan keseluruhan "keletihan" dan tiada tenaga

- Oleh kerana batuk dada, terdapat juga mungkin sakit dada, sesak dan sukar bernafas

Diagnosis dan Rawatan

Oleh kerana tanda-tanda banyak yang ia berkongsi dengan pelbagai penyakit dan syarat-syarat lain, bronkitis akut adalah sedikit sukar untuk mendiagnosis. Ujian berganda yang dikehendaki, termasuk PJK, ujian darah yang lain, dan budaya dan x-ray dada mungkin juga kahak untuk benar-benar mendapatkan lebih mendalam dan menganalisis penyakit yang lebih, dan mudah-mudahan menolak mungkin radang paru-paru yang lebih berbahaya.

Dasar Rawatan yang terbaik adalah sentiasa cara semula jadi. Banyak dan banyak berehat, ubat rumah, perubatan alternatif yang tidak mengandungi bahan kimia toksik, stim penyedutan, memakan jumlah yang besar air atau cecair yang tidak berkafein atau carbonized. Bagi mereka yang mampu, mempunyai humidifiers udara atau penapis udara di sekitar rumah boleh membantu banyak dalam menapis virus di udara.

Untuk batuk, anda boleh dengan mudah mengambil batuk-suppressants, ubat-ubatan bukan radang dan hypoallergenic untuk sinus dan gejala-gejala lain.

Terdapat banyak lagi rawatan dan bantuan-perubatan, semua yang anda perlu lakukan adalah membuka minda dan kajian anda cara-cara lain selain daripada proses "diterima".

Tidak ada komentar:

Posting Komentar