Minggu, 08 November 2015

Hukum Tarikan dan The Pautan ke Hypnosis

Hukum Tarikan dan The Pautan ke Hypnosis

Hukum Tarikan telah dipopularkan pada tahun-tahun kebelakangan ini terutamanya oleh filem 'Rahsia' (juga lihat link bawah) yang melahirkan banyak buku yang berbeza dan artikel mengenai topik ini. Saiz beberapa buku yang dihasilkan membuat ia kelihatan seolah-olah ia adalah satu perkara yang rumit, tetapi saya akan terangkan dalam post ini bagaimana pada dasarnya ia adalah sesuatu yang agak asas dan tidak satu konsep baru sama sekali, dan juga bagaimana ia berkaitan dengan Hypnotherapy.

Hukum Tarikan adalah salah satu daripada 'Undang-undang Universal' yang, bergantung di mana anda membaca, terdapat pelbagai nombor. Tidak ada nombor rasmi Undang-undang Universal tetapi Hukum Tarikan merupakan salah satu yang berterusan, bersama-sama dengan Undang-Undang Getaran, Sebab dan Akibat, Syukur, Cinta dan akhirnya Elaun. Undang-undang ini yang dikatakan prinsip-prinsip hidup yang kita semua hidup di bawah, sama seperti graviti; yang tetap tidak berubah set peraturan yang jika kita menggunakan dengan cara yang betul boleh memberikan manfaat yang besar kepada kehidupan kita.

Untuk memahami sepenuhnya ajaran Undang-undang Universal ia perlu difahami bahawa segala-galanya yang wujud adalah semata-mata tenaga dalam bentuk yang berbeza, atau untuk menjadi tenaga yang lebih tepat pada tahap yang berbeza frekuensi getaran. Sebuah objek pepejal misalnya adalah semata-mata satu bentuk tenaga yang bergetar pada frekuensi yang rendah, begitu rendah sehingga ia kelihatan dan berasa kukuh untuk kita, tetapi hakikatnya tidak lebih daripada tenaga. Gelombang radio hanyalah tenaga bergetar pada frekuensi yang tinggi, begitu tinggi kita tidak boleh rasa mereka melainkan jika kita mempunyai alat mekanikal yang direka untuk berbuat demikian. Sebagai manusia kita hanya boleh mengesan spektrum kecil tenaga yang berbeza yang mengelilingi kita, sehingga sukar bagi kita untuk menjelaskan sepenuhnya segala apa yang berlaku di dunia kita. Ini adalah pada dasarnya apa Hukum Getaran bercakap tentang, segala-galanya adalah tenaga getaran dalam satu bentuk atau yang lain dan kita sebagai manusia mempunyai getaran kita sendiri bahawa kita menghantar sekeliling kita, serta menerima getaran dari persekitaran kita.

Hukum Tarikan pergi ke mengatakan bahawa kita menarik apa yang kita bergetar ... jika kita berjalan di sekitar rasa tertekan atau marah kita yang memancarkan getaran negatif di sekeliling kita yang menarik tenaga negatif yang sama terhadap kita. Jadi, jika anda tertekan anda menarik pengaruh kemurungan ke dalam hidup anda, sama ada orang, keadaan dan lain-lain, yang kemudiannya sebatian perasaan sakit anda membuat anda berasa lebih tertekan dan kitaran negatif tidak lama lagi dibentangkan.

Apa Hukum Tarikan mengajar kamu lakukan adalah ini:

Menerima bahawa Hukum Tarikan berfungsi dan membuang keraguan yang hanya akan mendapatkan di jalan 'getaran' anda. Mengetahui apa yang anda benar-benar mahu dalam hidup anda yang memberi manfaat kepada anda Fokus getaran anda kepada perkara-perkara yang anda mahu, kemudian gambarkan ia dengan jelas yang anda boleh secara kerap. Ambil tindakan. Duduk wont merealisasikan matlamat anda, tetapi melakukan sesuatu untuk memenuhi naluri anda akan. Mengambil peluang yang datang dengan cara anda dan notis yang positif memberi kesan kepada mereka pada anda.

Jika anda mengikuti kaedah-kaedah anda akan menarik pengaruh yang positif ke dalam hidup anda melalui pemikiran positif, dengan tenaga getaran positif anda sedang pemancar. Dengan berfikir positif dan bertindak dengan cara yang positif anda akan menarik perkara yang lebih positif ke dalam hidup anda dan kitaran yang positif tidak lama lagi akan berlaku.

Undang-undang Universal mengajar bahawa semuanya disambungkan dengan satu dalam alam semesta, dan begitu juga undang-undang yang berkaitan dan tiada undang-undang tunggal yang lebih penting daripada yang lain. Ia mestilah digunakan bersama-sama secara serentak jika seseorang itu untuk mendapatkan sepenuhnya yang terbaik daripada mereka, Hukum Tarikan tidak akan mana-mana berhampiran sebagai berkesan dalam kehidupan anda melainkan ia digunakan bersama Hukum cinta dan lain-lain

Undang-undang universal tulisan moden, tetapi proses sebenar di sebalik ia sudah tentu tidak. Apa Hukum Tarikan mengatakan adalah untuk mengetahui apa yang anda mahu, memberi tumpuan dan menggambarkan atasnya dan akan ia ke dalam hidup anda. Ini boleh diambil kembali ke zaman pra-sejarah apabila lukisan gua telah dibuat untuk sebab ini sangat, menggambarkan haiwan, tanaman yang baik, dan lain-lain keluarga yang sihat dengan harapan bahawa mereka menjadi kenyataan, yang sama seperti doa di seluruh dunia.

Sebagai hypnotherapist yang ini dengan mudah boleh diterjemahkan sebagai satu bentuk hipnosis diri. Dengan mengambil kira arahan untuk Hukum Tarikan, setiap hari anda mencadangkan kepada minda bawah sedar anda keberatan matlamat anda yang dengan sendirinya motivasi bawah sedar ke arah pencapaian. Anda juga membuat cadangan untuk berfikiran positif dan benar-benar menjadi lebih keluar - yang jika diikuti, hanya pernah mempunyai kesan positif ke atas hidup anda, dan pasti akan menarik perkara-perkara yang baik ke dalam persekitaran anda. Jika anda berfikir gembira anda akhirnya akan berakhir bahagia, dan apa yang orang gembira cenderung untuk menarik? Orang yang ingin bahagia!

Secara peribadi bercakap saya tidak mempunyai sebab untuk meragui apa yang dinyatakan dalam Undang-Undang Universal, tetapi saya boleh mengatakan bahawa mekanik di belakangnya adalah daripada rasional hipnosis sangat bunyi. Sebenarnya saya suka idea menggunakan tenaga yang kita menghasilkan dan tenaga yang wujud di sekeliling kita untuk kebaikan kita sendiri, dan apa-apa amalan yang mendapat keputusan yang baik dalam menganggap pandangan yang positif, gembira dan sihat kepada kehidupan pastinya bernilai meneroka dalam kedalaman yang lebih besar .

Dalam jawatan masa depan saya akan membincangkan Undang-undang Universal baki dengan lebih terperinci, dan cuba untuk menjelaskan bagaimana ia boleh digunakan dalam mencapai matlamat hidup.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar